Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Επαναληπτικές ασκήσεις, Αρχαία Β Γυμνασίου, Ουσιαστικά γ κλίσης. αντωνυμίες, ρήματα , επίθετα

  Επαναληπτικές ασκήσεις, Αρχαία Β Γυμνασίου,

Ουσιαστικά γ κλίσης. αντωνυμίες, ρήματα , επίθετα




1) Να γράψεις τη Γενική και Δοτική Ενικού και πληθυντικού των ουσιαστικών:


ἡ ἀκρόπολις,  ἡ πτῶσις,   ὁ   ἱερεύς,  ὁ κῆρυξ -υκος,  ὁ γύψ, γυπὸς,  ὁ χάλυψ -ῠβος,              ἡ ταχύτης -ητος,    ,ἡ θυρὶς -ῐ΄δος,        ἡ βαλβὶς -ῖδος,       παῖς,        ὁ ἀνδριάς,     ὁ δράκων, τό σῶμα,   ὁ ἀγών,   τό ἔθνος ,  ὁ   ἡγεμών,     ὁ ἀνήρ


Γενική  Ενικού

Δοτική Ενικού 

Γενική Πληθ

Δοτική πληθ







































































Κυριακή 1 Μαΐου 2022

Ελένη Ευριπίδη Β Επεισόδιο, σκηνή 4η, στχ 942-1139



Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής  -Ανάλυση
  Ελένη του Ευριπίδη
Β Επεισόδιο, σκηνή 4η, (στχ 942-1139)

« Ο άδικος ποτέ χαρά δε βλέπει, μονάχα με το δίκαιο η σωτηρία»


Α : Υπομνήσεις: 

1)  Οι Μάντεις στην Αρχαία Ελλάδα δεν ήταν σε άμεση επαφή με τους θεούς, αλλά ήταν διερμηνείς των σημείων που δίνονταν από αυτούς. Οι Μάντεις χρησιμοποιούσαν πολλές μεθόδους για να αναλύσουν τη θέληση των θεών, όπως το διάβασμα των εντοσθίων διάφορων ζώων, το πέταγμα των πουλιών κ.α.

2) Τα μαντεία είχαν μεγάλη αξία στην αρχαία Ελλάδα. Ήταν η σύνδεση μεταξύ των θνητών και των αθάνατων. Σε κάθε μαντείο ήταν ο εκπρόσωπος ενός διαφορετικού Θεού. Άνθρωποι διαφόρων κοινωνικών τάξεων έρχονταν από τις μακριά για να ακούσουν την προφητεία των Θεών. Οι λέξεις έλεγαν ό,τι ήταν η θέληση των Θεών και καθόριζαν τη μοίρα και τη συμπεριφορά τους. Οι άνθρωποι έπρεπε να φέρουν πολλές προσφορές για τους Θεούς.

Σάββατο 30 Απριλίου 2022

Podcast , Ιστορική αντιλογία: Ο ρόλος των Φιλελλήνων στην Επανάσταση ήταν μόνο θετικός ή μήπως όχι;

Ιστορική αντιλογία: 

 Ο ρόλος των Φιλελλήνων στην Επανάσταση ήταν μόνο θετικός ή μήπως όχι;




Ιστορική αντιλογία -κείμενο

Υπερήφανη!!!!!

 Ο όμιλος ρητορικής  συμμετέχοντας στο πρόγραμμα: Δράσεις ιστορικής αντιλογίας για την επανάσταση του 1821 , του Ιδρύματος Λαμπράκη  σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας ,εργάστηκε σκληρά και ετοίμασε μια ιστορική αντιλογία με θέμα:

Ο ρόλος των Φιλελλήνων στην Επανάσταση ήταν μόνο θετικός ή μήπως όχι;


Η συνήθης αναφορά στα αίτια και τις δράσεις των Φιλελλήνων κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης είναι μόνο θετική. Υπάρχουν όμως τεκμήρια και προσεγγίσεις οι οποίες αποκαλύπτουν μια διαφορετική εικόνα καθώς και πτυχές οι οποίες είναι άγνωστες. Η δράση της ιστορικής αντιλογίας θα διερευνήσει τις πτυχές αυτές.


Σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της ιστορικής - κριτικής σκέψης και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών μέσα από τη συμμετοχή τους σε οργανωμένες «Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας». Το πρόγραμμα προάγει την βιωματική, ανακαλυπτική μάθηση και την κριτική διερεύνηση διαφορετικών οπτικών έγκυρης ιστορικής αφήγησης. Καλλιεργεί τη συγκρότηση ιστορικού επιχειρήματος και τη διεξαγωγή δημοκρατικού διαλόγου μέσω προσέγγισης ιστορικών κειμένων για την Επανάσταση του 1821, ώστε οι μαθητές να εκφράζουν συγκροτημένο λόγο και να υιοθετούν αξίες Δημοκρατίας και ενεργού Πολιτειότητας.


Συμμετέχουν οι μαθήτριες : Πέννυ Ζ, Δανάη Π.Π και Μαριανέλα Σ.


Ακούστε το podcast ή διαβάστε την αντιλογία.


Ιστορική αντιλογία -κείμενο



Podcast- Ο ρόλος των φιλελλήνων


Κυριακή 10 Απριλίου 2022

Αντιπαραβολική διδασκαλία, Η ασπίδα του Αχιλλέα.

 Αντιπαραβολική διδασκαλία, Η ασπίδα του Αχιλλέα




1) Αντιστοίχισε την Α στήλη με τη Β .
Γράψε τους στίχους που βρίσκονται τα αποσπάσματα και κάποιες λέξεις που αναγνώρισες και σε βοήθησαν στην κατανόηση.


Ο Ήφαιστος κατασκευάζει την ασπίδα




Γράψε τους στίχους που βρίσκονται τα αποσπάσματα και κάποιες λέξεις που αναγνωρίζεις.

1

Σκηνές από τη ζωή των κτηνοτρόφων

Α) Τὴν δ' ἑτέρην πόλιν ἀμφὶ δύω στρατοὶ ἥατο λαῶν


τεύχεσι λαμπόμενοι· δίχα δέ σφισιν ἥνδανε βουλή,

ἠὲ διαπραθέειν ἢ ἄνδιχα πάντα δάσασθαι

κτῆσιν ὅσην πτολίεθρον ἐπήρατον ἐντὸς ἔεργεν·


2

Μια πολιτεία σε καιρό ειρήνης

Β)

ἐν μὲν γαῖαν ἔτευξ᾽, ἐν δ᾽ οὐρανόν, ἐν δὲ θάλασσαν,

ἠέλιόν τ᾽ ἀκάμαντα σελήνην τε πλήθουσαν,

ἐν δὲ τὰ τείρεα πάντα, τά τ᾽ οὐρανὸς ἐστεφάνωται,

Πληϊάδας θ᾽ Ὑάδας τε τό τε σθένος Ὠρίωνος

Ἄρκτον θ᾽, ἣν καὶ Ἄμαξαν ἐπίκλησιν καλέουσιν,


3

Όργωμα, θερισμός, τρύγος

Γ)

ἐν δὲ δύω ποίησε πόλεις μερόπων ἀνθρώπων

καλάς. ἐν τῇ μέν ῥα γάμοι τ᾽ ἔσαν εἰλαπίναι τε,

νύμφας δ᾽ ἐκ θαλάμων δαΐδων ὕπο λαμπομενάων

ἠγίνεον ἀνὰ ἄστυ, πολὺς δ᾽ ὑμέναιος ὀρώρει·


ἔνθα δὲ νεῖκος

ὠρώρει, δύο δ᾽ ἄνδρες ἐνείκεον εἵνεκα ποινῆς

ἀνδρὸς ἀποφθιμένου· ὁ μὲν εὔχετο πάντ᾽ ἀποδοῦναι

δήμῳ πιφαύσκων, ὁ δ᾽ ἀναίνετο μηδὲν ἑλέσθαι·


4

Μια πολιτεία σε στιγμές πολέμου

Δ)

.ἐν δ᾽ ἐτίθει νειὸν μαλακήν, πίειραν ἄρουραν,

εὐρεῖαν τρίπολον· πολλοὶ δ᾽ ἀροτῆρες ἐν αὐτῇ

ζεύγεα δινεύοντες ἐλάστρεον ἔνθα καὶ ἔνθα


ἐν δὲ τίθει σταφυλῇσι μέγα βρίθουσαν ἀλωὴν

καλὴν χρυσείην· μέλανες δ᾽ ἀνὰ βότρυες ἦσαν,

ἑστήκει δὲ κάμαξι διαμπερὲς ἀργυρέῃσιν.


5

Η απεικόνιση του «σύμπαντος»

Ε)

ἐν δὲ χορὸν ποίκιλλε περικλυτὸς ἀμφιγυήεις,

τῷ ἴκελον οἷόν ποτ᾽ ἐνὶ Κνωσῷ εὐρείῃ

Δαίδαλος ἤσκησεν καλλιπλοκάμῳ Ἀριάδνῃ.


6

Χορός  

ΣΤ)

Ἐν δ' ἀγέλην ποίησε βοῶν ὀρθοκραιράων·

αἳ δὲ βόες χρυσοῖο τετεύχατο κασσιτέρου τε,


μυκηθμῷ δ' ἀπὸ κόπρου ἐπεσσεύοντο νομὸν δὲ

πὰρ ποταμὸν κελάδοντα, παρὰ ῥοδανὸν δονακῆα.

χρύσειοι δὲ νομῆες ἅμ' ἐστιχόωντο βόεσσι

τέσσαρες, ἐννέα δέ σφι κύνες πόδας ἀργοὶ ἕποντο.


Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Νίκος Καζαντζάκης, Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου , φύλλο εργασίας

                                 Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά,  Νίκος Καζαντζάκης,                                                     

 Φύλλο εργασίας




Ανάλυση του κειμένου:
https://filologosab.blogspot.com/2022/04/blog-post_10.html

1) Δες το βίντεο για τον Ν Καζαντζάκη

https://www.youtube.com/watch?v=2y1QHpmystk

https://www.youtube.com/watch?v=xn9aq7yL3DA

https://www.youtube.com/watch?v=vOeoRrhmuZw

2 )Να δώσετε τίτλο στις ενότητες του κειμένου:

  • 1η ενότητα: «Τον πρωτογνώρισα……….  Ξημέρωνε»
  •  2η ενότητα: «Ότι απ όλα μου κανε………… Παναΐτ  Ιστράτη»
  •  3η ενότητα: «-Και τι έχεις στον μπόγο;…………………….μη μας κρυώσει.»

3)  Λέξεις- φράσεις:  

Το σαντούρι είναι έγχορδο κρουστό επίπεδο μουσικό όργανο. Το όνομά του προέρχεται εκ της ελληνικής λέξεως ψαλτήριον μέσω της περσικής γλώσσας σαντούρ . Καθοριστικό ρόλο για την καθιέρωσή του έπαιξαν οι κομπανίες από Μικρασιάτες μουσικούς που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα.

Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά, Νίκος Καζαντζάκης, Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου , ανάλυση

Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά

Νίκος Καζαντζάκης

Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου

Ανάλυση


Φύλλο εργασίας του κειμένου:

https://filologosab.blogspot.com/2022/04/blog-post_17.html

Θέμα:

Η γνωριμία του αφηγητή με τον Αλέξη Ζορμπά και η ανάδειξη της συναισθηματικής σχέσης του Ζορμπά με το σαντούρι του.

Το περιεχόμενο του αποσπάσματος:

Ο αφηγητής συνάντησε το Ζορμπά σε ένα καφενεδάκι στον Πειραιά όπου περίμενε να ξημερώσει για να πάρει το καράβι για την Κρήτη. Τον είδε να κοιτάζει από το τζάμι της πόρτας να μπαίνει μέσα και χωρίς ενδοιασμούς να πλησιάζει και να του ζητά να τον πάρει μαζί του. Ο αφηγητής ξαφνιάστηκε από την ευθύτητα της συμπεριφοράς του και άνοιξε κουβέντα μαζί του. Ο Ζορμπάς του αποκάλυψε ότι κάνει όλες τις δουλειές, ότι έδειρε το αφεντικό του. Ο αφηγητής τον ρώτησε τι έχει στο μπόγο και με έκπληξη έμαθε ότι κουβαλούσε ένα σαντούρι. Το σαντούρι το απέκτησε όταν ήταν είκοσι χρονών, πήγε σε ένα δάσκαλο στη Θεσσαλονίκη και έμαθε να παίζει. Μίλησε για την οικογενειακή του ζωή, τις σκοτούρες του γάμου του. Ο αφηγητής ακούγοντας την ιστορία του Ζορμπά βεβαιώθηκε ότι αυτόν τον άνθρωπο ζητούσε από καιρό.

Σάββατο 9 Απριλίου 2022

Πολύ μακριά, δεν με νοιάζει! Ενεργώ ως Πολίτης

  Πολύ μακριά, δεν με νοιάζει!




Στόχος:

 Μέσω της δραστηριότητας επιδιώκουμε να αντιληφθεί ο μαθητής και η μαθήτρια τον εαυτό

του/της ως μέλος, όχι μόνο μιας τοπικής κοινότητας, αλλά και ως μέλος της ευρύτερης παγκόσμιας κοινότητας των πολιτών και επομένως να διαμορφώνει τις στάσεις, τις συμπεριφορές του/της, τις αποφάσεις και τις δράσεις του/της, και με βάση το παγκόσμιο συμφέρον, αφού οι συνθήκες της παγκοσμιοποίησης δεν κρατούν πλέον κανένα πρόβλημα σε στεγανά.


https://www.lrf.gr/


Ίδρυμα Λαμπράκη: Ενεργώ ως Πολίτης




Πλαίσιο: Είναι συχνό το φαινόμενο, οι μαθητές και οι μαθήτριες αλλά και οι πολίτες να μην

«αισθάνονται» ότι τους αφορούν τα προβλήματα παγκόσμιας εμβέλειας ή τα μεγάλα προβλήματα που «συμβαίνουν» σε γεωγραφικές περιοχές που βρίσκονται πολύ μακρύτερα από τη δική τους ή που οι συνέπειές τους δεν είναι άμεσες, αλλά θα επηρεάσουν τη ζωή χρόνια ή/και δεκαετίες αργότερα. Ωστόσο ,σε συνθήκες παγκοσμιοποίησης, όπου γεωγραφικά, πολιτισμικά, οικονομικά, τεχνολογικά σύνορα έχουν υποχωρήσει ή/και καταργηθεί, κάθε τι που συμβαίνει σε μια περιοχή του πλανήτη επηρεάζει δυναμικά και πολλές άλλες.