Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023

Όμιλος ρητορικής 2022-23

Όμιλος ρητορικής 2022-23 



Μια ακόμη χρονιά τέλειωσε και για τον όμιλο ρητορικής του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Ιλίου , γεμάτη δημιουργικότητα και δράση!

Οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν την κριτική  σκέψη και την ευγλωττία τους για να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν σε κοινό  προφορικό λόγο, να ερμηνεύσουν απόσπασμα λογοτεχνικού κείμενου και σαν ομάδα να προσπαθήσουν να πείσουν για τη θέση τους αποδυναμώνοντας τη θέση της αντίπαλης ομάδας!!!

Για πρώτη φορά συμμετείχαμε σε ρητορικούς αγώνες:

  Θ΄Διασχολικοί Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης, Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου,                   4 και 5 /2/2023

   Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας Pierce. Αγώνες Ρητορικής τέχνης,                                                                           3 – 5 /3/2023    (φτάσαμε μέχρι την τέταρτη θέση!!!!)

  4οι Αγώνες Δημιουργικού Λόγου, Ιωνίδειος Σχολή, 1η Απριλίου 2023(φτάσαμε μέχρι την έκτη θέση)

Τα παιδιά μας ασχολήθηκαν με θέματα επικαιρότητας,  αντάλλαξαν απόψεις, ευαισθητοποιήθηκαν και  προβληματίστηκαν  για ζητήματα που απασχολούν τη χώρα μας και την ανθρωπότητα.

Στο τέλος κάναμε έναν απολογισμό !

Ακούστε τα παιδιά μας!


Κυριακή 18 Ιουνίου 2023

Όμιλος ρητορικής.2022-2023

 Όμιλος ρητορικής.2022-2023



Μια ακόμη χρονιά τέλειωσε και για τον όμιλο ρητορικής του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Ιλίου , γεμάτη δημιουργικότητα και δράση!

Οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν την κριτική  σκέψη και την ευγλωττία τους για να σχεδιάσουν και να παρουσιάσουν σε κοινό  προφορικό λόγο, να ερμηνεύσουν απόσπασμα λογοτεχνικού κείμενου και σαν ομάδα να προσπαθήσουν να πείσουν για τη θέση τους αποδυναμώνοντας τη θέση της αντίπαλης ομάδας!!!

Για πρώτη φορά συμμετείχαμε σε ρητορικούς αγώνες:

·        Θ΄Διασχολικοί Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης, Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα- Λιναρδάτου,                   4 και 5 /2/2023

·        Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας Pierce. Αγώνες Ρητορικής τέχνης,                                                                           3 – 5 /3/2023    (φτάσαμε μέχρι την τέταρτη θέση!!!!)

·        4οι Αγώνες Δημιουργικού Λόγου, Ιωνίδειος Σχολή, 1η Απριλίου 2023

(φτάσαμε μέχρι την έκτη θέση)

Τα παιδιά μας ασχολήθηκαν με θέματα επικαιρότητας,  αντάλλαξαν απόψεις, ευαισθητοποιήθηκαν και  προβληματίστηκαν  για ζητήματα που απασχολούν τη χώρα μας και την ανθρωπότητα.

Στο τέλος κάναμε έναν απολογισμό και ετοιμάσαμε podcast!

Ακούστε τα παιδιά μας!

Τετάρτη 19 Απριλίου 2023

Ελένη , Ευριπίδη,Επεισόδιο Γ , στ. 1286-1424 , ανεστραμμένη τάξη

 

Ελένη , Ευριπίδη, Επεισόδιο Γ

στ. 1286-1424 






Ανεστραμμένη τάξη:

Στο σπίτι:

Διάβασε το κείμενο στο:

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2342/Dramatiki-Poiisi-Evripidi-Eleni_G-Gymnasiou_empl/index_06_01.html

 Δες το βίντεο και απάντησε στις ερωτήσεις.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1259841

Δημοσκόπηση:

https://poll.fm/12185360

Χαρακτήρισε την Ελένη!

https://padlet.com/mvourtsiani/padlet-3060n7l1o68bs9mt


 Στην Τάξη:

1)     Ξεκινάει το Γ Επεισόδιο. Τι είναι τα επεισόδια ; Είναι κατά ποσόν ή κατά ποιόν μέρη του θεάτρου;

2)     Μπαίνει ο Θεοκλύμενος . Από που μπαίνει ; Τι φοράει ; Είναι μόνος του; Περίγραψέ μας το σκηνικό.

Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

Οδύσσεια , Ενότητα 14, ι 240-512


Ενότητα 14




Ποιες πληροφορίες δίνει ο Οδυσσέας για τον εαυτό του  και την πατρίδα του ,στην αρχή του λόγου προς τον Αλκίνοο;

Υπογράμμισε την απάντηση και στα αρχαία ελληνικά.

Γυρνώντας τότε ο πολυμήχανος του μίλησε Οδυσσέας·«Αλκίνοε, βασιλιά περίλαμπρε, μες στο λαό σου ο πρώτος,

………………Μα τ΄ όνομά μου πρώτα ακούσετε,για να το ξέρετε όλοι·

Τὸν δ' ἀπαμειβόμενος προσέφη πολύμητις Ὀδυσσεύς·«Ἀλκίνοε κρεῖον, πάντων ἀριδείκετε λαῶν,

…………………νῦν δ' ὄνομα πρῶτον μυθήσομαι, ὄφρα καὶ ὑμεῖς εἴδετ',

Είμαι ο Οδυσσέας, ο γιος του αντρόκαρδου Λαέρτη· ο κόσμος όλος
ξέρει τους δόλους μου, κι η δόξα μου ψηλά στα ουράνια φτάνει!Πατρίδα μου είν΄ η Ιθάκη η ξέφαντη,με το καμαρωμένοτο Νήριτο, το φυλλοσούσουρο βουνό της,κι ένα γύρο

νησιά πολλά προβάλλουν,όλα τους κοντά κοντά βαλμένα,η Σάμη, η δασωμένη Ζάκυθο και το Δουλίχιο.

εἴμ' Ὀδυσεὺς Λαερτιάδης, ὃς πᾶσι δόλοισιν
ἀνθρώποισι μέλω, καί μευ κλέος οὐρανὸν ἵκει.
ναιετάω δ' Ἰθάκην εὐδείελον· ἐν δ' ὄρος αὐτῇ,
Νήριτον εἰνοσίφυλλον, ἀριπρεπές· ἀμφὶ δὲ νῆσοι
πολλαὶ ναιετάουσι μάλα σχεδὸν ἀλλήλῃσι,
Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος. 

κι είναι η Ιθάκη χαμηλή, στο πέλαγο

ψηλά ψηλά, στη δύση, μα τ΄ άλλα αλάργα στου ήλιου βρίσκουνται και στης αυγής τα μέρη.Πετραδερό νησί, μα ασύγκριτη λεβεντομάνα, κι ούτε άλλο στον κόσμο εγώ γλυκύτερο μπορώ να δω απ΄ τη γη μου.

Η Καλυψώ, η θεά η πανέμνοστη,στις βαθουλές σπηλιές της μου αντίσκοφτε το δρόμο, θέλοντας να με κρατήσει γι΄ άντρα.

αὐτὴ δὲ χθαμαλὴ πανυπερτάτη εἰν ἁλὶ κεῖται
πρὸς ζόφον, αἱ δέ τ' ἄνευθε πρὸς ἠῶ τ' ἠέλιόν τε,
τρηχεῖ', ἀλλ' ἀγαθὴ κουροτρόφος· οὔ τι ἐγώ γε
ἧς γαίης δύναμαι γλυκερώτερον ἄλλο ἰδέσθαι.
ἦ μέν μ' αὐτόθ' ἔρυκε Καλυψώ, δῖα θεάων,
ἐν σπέεσι γλαφυροῖσι, λιλαιομένη πόσιν εἶναι·


Τι είναι ο εγκιβωτισμός;

Βάλε τις στάσεις στο ταξίδι του Οδυσσέα στη σωστή σειρά!!!!

https://filologosab.blogspot.com/2020/05/blog-post_6.html

Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Οδύσσεια, Ενότητα 11, νέα Προγράμματα Σπουδών.

 Οδύσσεια, Ενότητα 11, νέα Προγράμματα Σπουδών.

Οδύσσεια  ,Ενότητα 11 ,ζ 139-259 


 

Ο Οδυσσέας απευθύνεται στην Ναυσικά και πρέπει να την πείσει να τον βοηθήσει .Είναι η μόνη του ελπίδα για αυτό και ο λόγος του είναι με προσοχή δομημένος για να πετύχει τον στόχο του.

Κάνε σωστά την αντιστοίχιση ανάμεσα στο αρχαίο κείμενο και την δομή του λόγου.

 

Α)   

  ἀλλά, ἄνασσ', ἐλέαιρε· σὲ γὰρ κακὰ πολλὰ μογήσας
ἐς πρώτην ἱκόμην, τῶν δ' ἄλλων οὔ τινα οἶδα
ἀνθρώπων, οἳ τήνδε πόλιν καὶ γαῖαν ἔχουσιν.
ἄστυ δέ μοι δεῖξον, δὸς δὲ ῥάκος ἀμφιβαλέσθαι,
εἴ τί που εἴλυμα σπείρων ἔχες ἐνθάδ' ἰοῦσα.

1)προτάσσει ικετευτική προσφώνηση

 

 

2)απευθύνει εκτενές εγκώμιο στην κόρη, που εκθειάζει την ομορφιά της και μακαρίζει τους γονείς, τους αδελφούς της και προπαντός τον άντρα που θα την παντρευτεί , αγγίζοντας έτσι τις ενδόμυχες σκέψεις της ·

 

 

 

3)παρεμβάλλει τεχνηέντως κάτι από την ιστορία και τα πάθη του , αφήνοντας να εννοηθεί ότι είναι πρόσωπο σημαντικό και βασανισμένο· εκθέτει και κάτι από την πρόσφατη ταλαιπωρία του( Καλυψώ) αλλά και από τον φόβο του ότι μπορεί κι εδώ να δοκιμάσει νέες συμφορές, προκαλώντας έτσι τον οίκτο και τη συμπάθεια της βασιλοπούλας και αναθέτοντάς της ρόλο σωτήρα του·

 

 

 

4) την παρακαλεί, και ως τη μόνη από την οποία περιμένει βοήθεια, υποβάλλοντας το μικρό αίτημά του: «σου ζητώ την πόλη να μου δείξεις / κι ένα κουρέλι να σκεπαστώ»

 5)καταλήγει με ευχές, μία γενική και μία συγκεκριμένη τριπλή που συστοιχεί προς τις επιθυμίες της έφηβης κόρης·


Β)    σοὶ δὲ θεοὶ τόσα δοῖεν, ὅσα φρεσὶ σῇσι μενοινᾷς,
ἄνδρα τε καὶ οἶκον, καὶ ὁμοφροσύνην ὀπάσειαν
ἐσθλήν· οὐ μὲν γὰρ τοῦ γε κρεῖσσον καὶ ἄρειον,
ἢ ὅθ' ὁμοφρονέοντε νοήμασιν οἶκον ἔχητον
ἀνὴρ ἠδὲ γυνή· πόλλ' ἄλγεα δυσμενέεσσι,
χάρματα δ' εὐμενέτῃσι· μάλιστα δέ τ' ἔκλυον αὐτοί.»

Γ)     χαλεπὸν δέ με πένθος ἱκάνει.

χθιζὸς ἐεικοστῷ φύγον ἤματι οἴνοπα πόντον·
τόφρα δέ μ' αἰεὶ κῦμα φόρει κραιπναί τε θύελλαι
νήσου ἀπ' Ὠγυγίης· νῦν δ' ἐνθάδε κάββαλε δαίμων,
ὄφρα τί που καὶ τῇδε πάθω κακόν· οὐ γὰρ ὀΐω
παύσεσθ', ἀλλ' ἔτι πολλὰ θεοὶ τελέουσι πάροιθεν.

 

Δ)    εἰ μέν τις θεός ἐσσι, τοὶ οὐρανὸν εὐρὺν ἔχουσιν,
Ἀρτέμιδί σε ἐγώ γε, Διὸς κούρῃ μεγάλοιο,
εἶδός τε μέγεθός τε φυήν τ' ἄγχιστα ἐΐσκω·
εἰ δέ τίς ἐσσι βροτῶν, οἳ ἐπὶ χθονὶ ναιετάουσι,
τρὶς μάκαρες μὲν σοί γε πατὴρ καὶ πότνια μήτηρ,
τρὶς μάκαρες δὲ κασίγνητοι· μάλα πού σφισι θυμὸς
αἰὲν ἐϋφροσύνῃσιν ἰαίνεται εἵνεκα σεῖο,
λευσσόντων τοιόνδε θάλος χορὸν εἰσοιχνεῦσαν.
κεῖνος δ' αὖ περὶ κῆρι μακάρτατος ἔξοχον ἄλλων,
ὅς κέ σ' ἐέδνοισι βρίσας οἶκόνδ' ἀγάγηται.
οὐ γάρ πω τοιοῦτον ἴδον βροτὸν ὀφθαλμοῖσιν,
οὔτ' ἄνδρ' οὔτε γυναῖκα· σέβας μ' ἔχει εἰσορόωντα.
Δήλῳ δή ποτε τοῖον Ἀπόλλωνος παρὰ βωμῷ
φοίνικος νέον ἔρνος ἀνερχόμενον ἐνόησα·
ἦλθον γὰρ καὶ κεῖσε, πολὺς δέ μοι ἕσπετο λαός,
τὴν ὁδόν, ᾗ δὴ μέλλεν ἐμοὶ κακὰ κήδε' ἔσεσθαι·
ὣς δ' αὔτως καὶ κεῖνο ἰδὼν ἐτεθήπεα θυμῷ,
δήν, ἐπεὶ οὔ πω τοῖον ἀνήλυθεν ἐκ δόρυ γαίης,
ὡς σέ, γύναι, ἄγαμαί τε τέθηπά τε, δείδια δ' αἰνῶς
γούνων ἅψασθαι·


Δ)    «γουνοῦμαί σε, ἄνασσα· θεός νύ τις ἦ βροτός ἐσσι;
εἰ μέν τις θεός ἐσσι, τοὶ οὐρανὸν εὐρὺν ἔχουσιν,

 

 

Οδύσσεια , Ενότητα 8, ε 165-310,νέα Προγράμματα σπουδών.

 

Οδύσσεια , Ενότητα 8, Φύλλο εργασίας



Α  Θεωρία:

 ▪ Χρόνος:   7η-29η μέρα της Οδύσσειας – 10ος χρόνος περιπλανήσεων του Οδυσσέα  

 Τόπος: Ωγυγία, ανοιχτό πέλαγος

▪ Πρόσωπα: Καλυψώ, Οδυσσέας

 Ανθρωποκεντρισμός: ο άνθρωπος είναι το σημαντικότερο ον του κόσμου. Γι’ αυτόν γίνονται όλα και όλα πρέπει να σκοπεύουν και να οδηγούν στο όφελός του. Ανθρωποκεντρικός είναι ο πολιτισμός που έχει κέντρο του τον άνθρωπο, προβάλλει ως υπέρτατη αξία τον άνθρωπο, τις ικανότητες, τις δυνατότητες του κι επιδοκιμάζει την ανθρώπινη ζωή. Η Οδύσσεια βασίζεται στην αντίληψη αυτή, σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος με την οξύνοια , την επινοητικότητα, την αγωνιστικότητα και το θάρρος του ρυθμίζει την τύχη του και την πορεία του στη ζωή.

Οδύσσεια , Α Γυμνασίου , Ενότητα 5, α, 361-444, ανεστραμμένη τάξη

                                                  Ανεστραμμένη τάξη



Στο σπίτι:  Ας ξεκινήσουμε!!!!

Η Αθηνά, εφαρμόζοντας την απόφαση των θεών, κατέβηκε στην Ιθάκη για να ενθαρρύνει τον Τηλέμαχο.

Νομίζεις πως θα αλλάξει ο Τηλέμαχος μετά την εμφάνιση και τις συμβουλές  της Αθηνάς;

Δώσε την ψήφο σου!

https://poll.fm/11229794

 Διάβασε το κείμενο στις σελίδες 39-42 του βιβλίου σου.

Θα σε βοηθήσει και η περίληψη.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ : Η δράση εξελίσσεται στο παλάτι του Οδυσσέα όπου το γλέντι των μνηστήρων συνεχίζεται αδιάκοπα. Το τραγούδι του Φήμιου, καθηλώνει τους μνηστήρες αλλά στενοχωρεί την Πηνελόπη και την αναγκάζει να κατέβει από τα γυναικεία δωμάτια , για να ζητήσει από το Φήμιο να σταματήσει και να τραγουδήσει κάποιο άλλο. Τότε παρεμβαίνει ο Τηλέμαχος και της θυμίζει τη θέση  της και το δικό του ρόλο. Της λέει πως ο Οδυσσέας δεν είναι ο μοναδικός που χάθηκε στην Τροία και πως δεν πρέπει να κατηγορεί τον αοιδό αλλά να πάει στην κάμαρή της και να κάνει τις δουλειές του σπιτιού! Τα υπόλοιπα θα τα κάνει ο ίδιος. Η Πηνελόπη αποχωρεί κατάπληκτη. Οι μνηστήρες εκδηλώνονται με θόρυβο και δίνουν έτσι την αφορμή στον Τηλέμαχο να τους απευθύνει ως κύριος του σπιτιού. Τους λέει πως την άλλη μέρα θα καλέσει συνέλευση και θα τους ζητήσει να φύγουν από το σπίτι του.Εκείνοι αιφνιδιάζονται και απορούν με το θάρρος του, ο Αντίνοος μάλιστα του καταλογίζει έπαρση και τον καταριέται , αλλά ο Τηλέμαχος του απαντά συγκρατημένα. Παρεμβαίνει ο Ευρύμαχος διπλωματικά, για να αποσπάσει πληροφορίες , αλλά ο Τηλέμαχος τον καθησυχάζει κρύβοντας το μυστικό της εμφάνισης της Αθηνάς. Οι μνηστήρες συνεχίζουν το γλέντι ως το βράδυ, οπότε και φεύγουν για τα σπίτια τους, ενώ ο Τηλέμαχος ξαγρυπνά μελετώντας τις συμβουλές της θεάς.

Δες πληροφορίες για το μυκηναϊκό ανάκτορο. Όταν ανοίξεις την εικόνα πατάς πάνω στα σημεία που έχουν σύνδεσμο.(i)

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1206023


Απάντησε στις ασκήσεις:  ( εύκολες!!!!)    Μπαίνεις στις ασκήσεις ή εδώ

https://eclass.sch.gr/modules/exercise/exercise_submit.php?course=0501530497&exerciseId=362304