Τετάρτη 13 Μαρτίου 2024

Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου Ενότητα 6 Φύλλο εργασίας


Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου
Ενότητα 6:  Δημιουργικές δραστηριότητες


Θεωρία ενότητας:

Προσδιορισμοί:  https://filologosab.blogspot.com/2020/03/blog-post.html

Αντικείμενο:  http://filologosab.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

Κατηγορούμενο:  http://filologosab.blogspot.com/2020/02/blog-post_19.html

Α  Υπομνήσεις:

1)   Λεξιλόγιο:  δημιουργικός -ή -ό :  αυτός που έχει σχέση με τη δημιουργία, ιδίως την εμπνευσμένη ή την πρωτότυπη.
δραστηριότητα :  η ιδιότητα του δραστήριου  ή το σύνολο ενεργειών ατόμου ή ομάδας, που αφορούν ένα συγκεκριμένο τομέα.
Δημιουργικές δραστηριότητες: Είναι δραστηριότητες που μπορεί να προσφέρουν  στο άτομο εκτόνωση , ξεκούραση και διασκέδαση .Αποτελούν ευκαιρία για διεύρυνση των πνευματικών του οριζόντων, για ανάπτυξη της δημιουργικότητας του ή της κοινωνικότητας του ή ακόμα για ευαισθητοποίηση πάνω σε ποικίλα θέματα και προβλήματα της σύγχρονης ζωής. Οι δραστηριότητες  που επιλέγει το άτομο να ασχοληθεί εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:  τη μόρφωση του,   τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα του,  τις συνήθειες του,  τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που του προσφέρει το περιβάλλον στο οποίο ζει ,καθώς και  την οικονομική του κατάσταση αλλά  και το χρόνο που διαθέτει.( filologikagymnasium.blogspot.gr)


2)  Δες τις παρακάτω εικόνες . Τι δείχνουν;   Θεωρείς πως είναι δημιουργικές δραστηριότητες και γιατί;










Έχεις ασχοληθεί με κάτι από όλα αυτά; Θα ήθελες; Τι άλλο δημιουργικό κάνεις;
Δες τα βίντεο στο τέλος του φύλλου εργασίας. Σου δίνουν ιδέες να ασχοληθείς με κάτι;

Δράσεις-Αξιολόγηση:

3)Διάβασε το κείμενο:
Μαθαίνοντας με τα παιδιά στο μουσείο!  (διασκευή)

        Μουσείο!! Μια λέξη, ένας ολόκληρος πολιτισμός. Το μουσείο είναι ο χώρος, ο οποίος συγκεντρώνει και διαφυλάσσει την πολιτιστική κληρονομιά μιας χώρας. Περιέχει, μελετά, συντηρεί και εκθέτει αντικείμενα, τα οποία σχετίζονται με το περιβάλλον, την ιστορία, τη ζωή, την τέχνη, την επιστήμη παλαιότερων χρόνων κι όχι μόνο. Καθώς εξελίσσεται, και ιδιαιτέρως τα τελευταία χρόνια, το μουσείο έχει αποκτήσει μια εκπαιδευτική διάσταση, έχοντας ενσωματώσει εκπαιδευτικές πρακτικές και  ποικίλα εκπαιδευτικά προγράμματα. Καθίσταται έτσι ως ένας χώρος δράσης στη γνώση, για μικρούς και μεγάλους, που ξεφεύγει από τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης.
         Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο το σχολείο όσο και το μουσείο έχουν ένα κοινό στόχο, τη μάθηση. Η διαφορά τους έγκειται στον τρόπο προσέγγισης της γνώσης. Το σχολείο προσφέρει μια πιο τυπική εκπαίδευση, που ακολουθείται συστηματικά μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων. Αντίθετα, το μουσείο προσφέρει μια μη τυπική εκπαίδευση μέσω της αλληλεπίδρασης με τα εκθέματά του και της βιωματικής μάθησης. Αυτή η μη τυπική εκπαίδευση λαμβάνει χώρα μέσω της «μουσειακής αγωγής» και της «μουσειακής εκπαίδευσης», που αναδεικνύουν την αξία και τον πολλαπλό ρόλο του μουσείου. Τα εκπαιδευτικά μουσειακά προγράμματα σχεδιάζονται και εφαρμόζονται από ειδικούς του μουσείου, όπως μουσειοπαιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς/εμψυχωτές, αρχαιολόγους ή άλλους επιστήμονες, ιστορικούς, καλλιτέχνες, τεχνίτες και στοχεύουν στην εξοικείωση των επισκεπτών με τα εκθέματα και στην ανάπτυξη ατομικών δεξιοτήτων. Γι αυτό κάθε πρόγραμμα απευθύνεται και προσαρμόζεται σε συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα .
       Επιπλέον, οφέλη του παιδιού από την επίσκεψη στο μουσείο, είναι η κοινωνικοποίησή του.  Κάθε παιδί αλληλεπιδρά και συνεργάζεται με άλλα παιδιά, πράγμα όχι πάντα εφικτό στο σχολικό μάθημα. Στα πλαίσια μιας σχολικής εκδρομής το παιδί συμμετέχει σε μια ομάδα εργασίας και έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες, ευθύνες και υποχρεώσεις να φέρει σε πέρας, με τη συνεργασία και βοήθεια των φίλων και συμμαθητών του. Σε μια οικογενειακή εκδρομή, το παιδί μπορεί να συμμετάσχει σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου και εκεί να συνεργαστεί με παιδιά που δεν γνώριζε πριν, αλλά ακόμη και με τους γονείς του.  Το παιδί νιώθει ότι ανήκει σε μια κοινωνική ομάδα, είναι μέρος αυτής και νιώθει ασφάλεια και πρωτίστως ικανοποίηση.
        Τα σημερινά παιδιά είναι οι αυριανοί πολίτες. Διαπλάθονται συναισθηματικά και δημιουργούν αίσθημα αγάπης για το περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά του, αίσθημα σεβασμού για την ιστορία, εν ολίγοις ευαισθητοποιούνται. Επομένως, αξίζει να επισκεπτόμαστε τακτικά τα μουσεία, μικροί και μεγάλοι, να ανακαλύπτουμε τους θησαυρούς τους και να εμβαθύνουμε σε αυτούς, καθώς είναι ένας εναλλακτικός τρόπος μάθησης, που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και η διαδικασία της μάθησης γίνεται έτσι πιο ευχάριστη και πιο παραγωγική.
                                      Σύνταξη άρθρου: Μαρίνα-Χριστίνα Κακλαμάνη www.athinodromio.gr 

4) Μπορεί να έχεις άγνωστες λέξεις. Σημείωσε τες και βρες τη σημασία τους στο


5) Τι είναι το Μουσείο σύμφωνα με το κείμενο;

 6) Ποιος είναι ο κοινός στόχος του σχολείου και ενός μουσείου; Ποια είναι η βασική τους διαφορά σύμφωνα με το κείμενο;

7) Τι προσφέρει σύμφωνα με το κείμενο, σε ένα παιδί η επίσκεψη του σε ένα Μουσείο;

8) Γράψε πλαγιότιτλους στο παραπάνω κείμενο και στη συνέχεια προσπάθησε να γράψεις την περίληψη.

9) Βρες τα συνώνυμα των παρακάτω  υπογραμμισμένων λέξεων του κειμένου:
στόχο,  προσφέρει, εφικτό ,αναδεικνύουν,  διαφυλάσσει,
10) Κλίνε τα σύνολα:
τον πολλαπλό ρόλο,  ηλικιακή ομάδα , οι αυριανοί πολίτες,

11) Να αντικαταστήσεις τους ρηματικούς τύπους σε όλους τους χρόνους:
Δημιουργούν, Διαπλάθονται,  αναδεικνύουν, λαμβάνει, επισκεπτόμαστε
Βρες φωνή, συζυγία, τάξη.

12 ) Χρησιμοποιώντας τις παρακάτω παραγωγικές καταλήξεις ( επιθήματα) φτιάξε ουσιαστικά:
-της, --σιμο, -μα,  εία,  -τρο,  -είο,  -τζής, -ιστής, -ιά,-άδα, -οσύνη

13) Χρησιμοποιώντας τις παρακάτω παραγωγικές καταλήξεις ( επιθήματα) φτιάξε ρήματα:
-ζω,-ίζω, -αίνω, -εύω, άρω, -ύνω -ώνω



14) Κάνε σύνταξη στις παρακάτω προτάσεις:

Ο κήπος του σπιτιού ήταν ολάνθιστος και παντού ξεχυνόταν η μυρωδιά των λουλουδιών.
Τα μάγουλα της Μαρίας είχαν κόκκινο χρώμα.
Οι γονείς του Παύλου, του φίλου μου, εγκαταστάθηκαν στο χωριό.
Αγόρασε παπούτσια των διακοσίων ευρώ.
Η επιδείνωση της κακοκαιρίας δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα στις μετακινήσεις.
Χρειαζόμαστε μερικά ακόμα ποτήρια πορτοκαλάδας.
Κάθε στερεό σώμα έχει τρεις διαστάσεις, μήκος, πλάτος, ύψος.
Ο Διονύσιος Σολωμός, ο ποιητής του Εθνικού Ύμνου, γεννήθηκε στη Ζάκυνθο.
Η κατάθεση του τελευταίου μάρτυρα υπήρξε καθοριστική για την απαλλαγή του κατηγορούμενου.

15) Περίγραψέ μας μια δημιουργική δραστηριότητα  την οποία θυμάσαι.


16) Αγώνας επιχειρηματολογίας:   Χωριστείτε σε δύο ομάδας : Ομάδα υπεράσπισης- ομάδα κατηγορίας  των ηλεκτρονικών παιχνιδιών .  Παρουσιάστε τα επιχειρήματά σας.

17) Γράψε μια επιστολή στο δήμαρχο της πόλης σας ,στην οποία θα ζητάτε τη δημιουργία  χώρων για δημιουργικές δραστηριότητες  που θα απευθύνονται σε παιδιά της ηλικίας σας.

18)Χρησιμοποιώντας κάποιες από τις παρακάτω λέξεις- φράσεις, γράψε μια παράγραφο για τις δημιουργικές δραστηριότητες.

      
Αξιοποιώ τον ελεύθερο χρόνο, αναψυχή, ψυχαγωγία,   γόνιμος, εποικοδομητικός,  παραγωγικός, άθληση, μουσείο, καλλιτεχνική δημιουργία

                      
Δες τα παρακάτω βίντεο με δημιουργικές δραστηριότητες:
Λούσιος:


           Πάρκο Τρίτση:   
                                                 

Σταύρος Νιάρχος:



Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο:


Ακρόπολη:


Εθελοντικό πρόγραμμα:





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου