Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

Νεοελληνική Γλώσσα Β Γυμνασίου Ενότητα 4 Φύλλο εργασίας

Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής
στη Νεοελληνική Γλώσσα της Β Γυμνασίου
Ενότητα  4η: Το σχολείο στο χρόνο…


Θεωρία ενότητας:

Αντικείμενο, μονόπτωτα -δίπτωτα ρήματα:

Μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη:

Παιδεία/ εκπαίδευση: https://filologosab.blogspot.com/2021/01/4_30.html

Α   Υπομνήσεις:  
 1)  Λεξιλόγιο:     Σχολείο : είναι βασικός θεσμός της κοινωνίας μέσω του οποίου μορφώνονται και διαπαιδαγωγούνται οι νέοι προκειμένου να  μετατραπούν σε ώριμους ,υπεύθυνους και δημιουργικοί πολίτες.

2) Οι παρακάτω εικόνες δείχνουν σχολείο στο παρελθόν και σήμερα .Βρες τις διαφορές.

                     


Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2025

Δύο γράμματα της Χαράς. Θ. Βαλτινός. ανάλυση, φύλλο εργασίας

 

Δύο γράμματα της χαράς. Θ. Βαλτινός. ανάλυση, φύλλο εργασίας





Ξέρεις τι δείχνουν οι εικόνες; Είναι αντικείμενα μεταναστών.....

Φύλλο εργασίας

1) Φεύγεις για εργασία σε μια μακρινή χώρα. Ποια προβλήματα πιστεύεις πως θα αντιμετωπίσεις;

 2)Πιστεύεις πως θα είχαν τα ίδια προβλήματα και οι μετανάστες 60 χρόνια πριν. Τι έχει αλλάξει;

Παρουσιάζοντας όρους και βασικά γεγονότα:

3) Οι μαθητές ερευνούν τους όρους «μετανάστευση» και «ελληνική διασπορά». Μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι ακόλουθοι σύνδεσμοι της Wikipedia:

https://el.wikipedia.org/wiki/Μετανάστευση

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2025

Ελένη του Ευριπίδη Επιπάροδος-Β Επεισόδιο ,1η σκηνή ,576-658



Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής
 Στην Ελένη του Ευριπίδη
Επιπάροδος-Β Επεισόδιο ,1η σκηνή  (576-658)


Α : Υπομνήσεις


Πρόλογος
Πάροδος
Α  Επεισόδιο
Επιπάροδος
Β Επεισόδιο



EΠIΠAPOΔOΣ
B' EΠEIΣOΔIO
576-587
Xορός
1η ΣKHNH
588-658
Eλένη – Mενέλαος
2η ΣKHNH
659-840
Aγγελιαφόρος – Mενέλαος
Eλένη – Xορός
3η ΣKHNH
841-941
Eλένη – Mενέλαος,
Xορός
4η ΣKHNH
942-1139
Θεονόη – Eλένη
Mενέλαος – Xορός
5η ΣKHNH
1140-1219
Eλένη – Mενέλαος

Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Η Ελένη του Ευριπίδη σε κόμικ.



Στο Α΄ Επεισόδιο:
 Ο Μενέλαος, από ξακουστός στρατηλάτης φτάνει στην Αίγυπτο ναυαγός, κουρελής και ζητιάνος και μαθαίνει από τη Γερόντισσα ότι η Ελένη βρίσκεται στο παλάτι, πληροφορία που του προκαλεί σύγχυση και ταραχή.



Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2024

Ελένη του Ευριπίδη Α Επεισόδιο :3η σκηνή , στx. 542-575, Μενέλαος


Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής
 Στην Ελένη του Ευριπίδη
Α Επεισόδιο :3η σκηνή , στx. (542-575)  Μενέλαος

Από κατακτητής της Τροίας ένας ρακένδυτος ναυαγός.


Α : Υπομνήσεις
Πρόλογος
Πάροδος
Α  Επεισόδιο

Α Επεισόδιο
1η Σκηνή(437-494)
2η Σκηνή(495-541)
3η σκηνή(542-575)
Μενέλαος
Γερόντισσα-Μενέλαος
Μενέλαος

1)  Επεισόδιο:   (< ἐπὶ + εἴσοδος) Κατά ποσόν, επικό/διαλογικό μέρος, ανάμεσα σε δύο χορικά. Στα επεισόδια, όπου έχουμε εξέλιξη της δράσης, μιλούν και δρουν κυρίως τα πρόσωπα του δράματος (οι υποκριτές) και ο Κορυφαίος/Κορυφαία του Χορού. (Λεξικό Όρων της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας)

Ελένη του Ευριπίδη Α Επεισόδιο :2η σκηνή , στ. 495-541, Μενέλαος- Γερόντισσα


Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής
 Στην Ελένη του Ευριπίδη
Α Επεισόδιο :2η σκηνή , στ. 495-541, Μενέλαος- Γερόντισσα

Από κατακτητής της Τροίας ένας ρακένδυτος ναυαγός.


Α : Υπομνήσεις

Πρόλογος
Πάροδος
Α  Επεισόδιο

Α Επεισόδιο
1η Σκηνή(437-494)
2η Σκηνή(495-541)
3η σκηνή(542-575)
Μενέλαος
Γερόντισσα-Μενέλαος
Μενέλαος

Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Να ΄σαι καλά, δάσκαλε! Γιώργος Ιωάννου. Λογοτεχνία Β Γυμνασίου Φύλλο εργασίας

                                            Να ΄σαι καλά, δάσκαλε! Γιώργος Ιωάννου. 

Λογοτεχνία Β Γυμνασίου 

Φύλλο εργασίας 



Να ΄σαι καλά, δάσκαλε!  ( ανάλυση)


https://filologosab.blogspot.com/2020/10/blog-post_9.html


Α Υπομνήσεις: 

 

1 )Γιώργος Ιωάννου: είναι ένας από τους σημαντικότερους νεοέλληνες πεζογράφους. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη από γονείς Θρακιώτες πρόσφυγες. Μεγάλωσε στο κέντρο της πόλης και σπούδασε με λαμπρούς δασκάλους στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (όπου υπηρέτησε για ένα διάστημα ως βοηθός στην έδρα της Αρχαίας Ιστορίας). Από το 1960 εργάστηκε ως φιλόλογος στη μέση εκπαίδευση στην Αθήνα και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Το 1974 ορίστηκε μέλος της Επιτροπής για τη συγκρότηση ανθολογίου κειμένων λογοτεχνίας για το Δημοτικό σχολείο, καθώς και για την ανανέωση των Νεοελληνικών Αναγνωσμάτων του Γυμνασίου. Υπήρξε σύμβουλος έκδοσης του σημαντικού περιοδικού Ελεύθερη γενιά (μηνιαίο περιοδικό για τις μαθητικές κοινότητες), που εξέδιδε το Υπουργείο Παιδείας. Βασική παράμετρος της λογοτεχνίας του Ιωάννου είναι το βιωματικό φορτίο της. Γίνονται λογοτεχνία δηλαδή, οι εμπειρίες του από τα μέρη όπου έζησε στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και το κοινωνικό και ιστορικό του περιβάλλον (η οικογένεια, οι φτωχογειτονιές, ο κόσμος των εργατών και οι έρωτές τους κ.ά.).