Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία, Άλκη Ζέη, Λογοτεχνία Β Γυμνασίου, Φύλλο εργασίας

 Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής

Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία,  Άλκη Ζέη

Λογοτεχνία Β Γυμνασίου


Ανάλυση του κειμένου στο:


Α Υπομνήσεις:

1) Η Άλκη (Αγγελική) Ζέη (Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 1923 - Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2020) ήταν Ελληνίδα πεζογράφος και συγγραφέας, μία από τις σπουδαιότερες. Πολυβραβευμένη για το έργο της, τιμήθηκε μεταξύ άλλων από την Ακαδημία Αθηνών. Bιβλία  της έχουν μεταφραστεί σε 20 γλώσσες. Η Άλκη Ζέη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της, Ζήνων Ζέης, ήταν τραπεζικός υπάλληλος, μεγαλωμένος στην Κρήτη, αλλά με καταγωγή από την Άνδρο και η μητέρα της, Έλλη Σωτηρίου, ήταν από τη Σάμο και είχε περάσει τα παιδικά της χρόνια στη Σμύρνη. Η Άλκη Ζέη έζησε ως παιδί στη Σάμο, μαζί με τη μεγαλύτερή της αδελφή, ενόσω η μητέρα της ανάρρωνε από φυματίωση σε σανατόριο στην Πάρνηθα. Επιστρέφοντας στην Αθήνα οικογενειακώς το 1937, φοίτησε αρχικά στην ιδιωτική Ιόνιο Σχολή, όπου γνώρισε τη φίλη της και μετέπειτα συγγραφέα Ζωρζ Σαρή. Η δεύτερη, περιγράφει τα χρόνια που φοιτούσε μαζί και την φιλία της με τη Ζέη στο βιβλίο της Ε.Π.. Τα τελευταία τρία χρόνια του γυμνασίου η Ζέη πήγε στην επίσης ιδιωτική Σχολή Αηδονοπούλου.Εκείνη την περίοδο ο θείος της, Πλάτων Σωτηρίου (αδελφός της μητέρας της), παντρεύτηκε τη γνωστή συγγραφέα Διδώ Σωτηρίου, η οποία βοήθησε την Άλκη Ζέη να ασχοληθεί με τη συγγραφή. Ενώ ήταν μαθήτρια στη Σχολή Αηδονοπούλου συμμετείχε στον όμιλο κουκλοθεάτρου της σχολής της . Τότε ξεκίνησε να γράφει έργα για κουκλοθέατρο.

Γνωστά έργα της είναι: Το καπλάνι της βιτρίνας, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου, Ο θείος Πλάτων,  Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα, Η Κωνσταντίνα και οι αράχνες της, Ο ψεύτης παππούς κ.α

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Και πάλι στο σχολείο… Ζωρζ Σαρή Λογοτεχνία Β Γυμνασίου Φύλλο εργασίας

Και πάλι στο σχολείο…   Ζωρζ Σαρή

Λογοτεχνία Β Γυμνασίου

Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής


Και πάλι στο σχολείο.. (ανάλυση)  στο:

Α Υπομνήσεις:

1) Η Ζωρζ Σαρή  (Αθήνα, 1925 - 2012)

ήταν Ελληνίδα ηθοποιός και συγγραφέας, κυρίως παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1923. Η μητέρα της ήταν Γαλλίδα από τη Σενεγάλη και ο πατέρας της από το Αϊβαλί. Τα παιδικά της χρόνια τα έζησε στην Ελλάδα, όπου τελείωσε το δημοτικό και το γυμνάσιο.Άρχισε από πολύ μικρή να ασχολείται με το θέατρο. Μεγαλύτερη, στα χρόνια της Κατοχής, και αφού τελείωσε το σχολείο, άρχισε να παρακολουθεί μαθήματα υποκριτικής .

Το 1947, αναγκάστηκε να φύγει εξόριστη για το Παρίσι. Εκεί δούλεψε σε διάφορες δουλειές, ενώ συγχρόνως φοιτούσε σε σχολή υποκριτικής.

Το 1962 επέστρεψε στην Ελλάδα και άρχισε να εμφανίζεται στο θέατρο και τον κινηματογράφο δίπλα σε γνωστά ονόματα ηθοποιών. Η περίοδος αυτή διήρκεσε μέχρι την εποχή της Δικτατορίας, όταν η Ζωρζ στερημένη από κάποια μορφή έκφρασης, άρχισε να γράφει το πρώτο της μυθιστόρημα. Ο Θησαυρός της Βαγίας ξεκίνησε σαν παιχνίδι με τα παιδιά που είχε γύρω της, όπως ομολογεί και η ίδια. Το βιβλίο εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1969 και είχε μεγάλη επιτυχία, ενώ αργότερα μεταφέρθηκε και στην τηλεόραση.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024

Εισαγωγή στην δραματική ποίηση, ερωτήσεις - απαντήσεις, Γ Γυμνασίου

Εισαγωγή στην δραματική ποίηση, ερωτήσεις - απαντήσεις


Το αρχαίο θέατρο:



Αρχαία ελληνική γραμματεία

Ποίηση

Επική ποίηση  (ηρωικό, διδακτικό έπος)

Λυρική ποίηση (

Δραματική (τραγωδία, κωμωδία, σατυρικό δράμα)

Πεζός λόγος

Ιστορία

Φιλοσοφία

Ρητορική

ΕποχήΑ

Ο 5ος αιώνας (αιώνας του Περικλή, 461-429 π.Χ.) σηματοδοτείται από την ευρεία κυριαρχία της Aθήνας σε όλους τους τομείς όπου: α)  ενισχύεται το δημοκρατικό πολίτευμα, β) η πόλη γίνεται κέντρο της ελληνικής παιδείας και  γ) η λογοτεχνία είναι αθηναϊκή . Tον 5ο αι. π.X. γεννιούνται δύο είδη που έμελλαν να επιζήσουν σε όλες τις λογοτεχνίες μέχρι σήμερα: η Iστορία και το Θέατρο, τραγικό ή κωμικό.

1) Τι είναι η δραματική ποίηση;

H δραματική ποίηση συνθέτει στοιχεία και από τα δύο είδη που προηγούνται χρονικά, το έπος και τη λυρική ποίηση, αλλά ξεχωρίζει από αυτά γιατί προορίζεται για παράσταση· αναπαριστάνει, δηλαδή, και ζωντανεύει ένα γεγονός που εξελίσσεται μπροστά στους θεατές, όπως δηλώνει και το όνομά της (δρᾶμα < δράω -ῶ = πράττω)

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024

Νεοελληνική Γλώσσα Β Γυμνασίου Ενότητα 1 Φύλλο Εργασίας

Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής 
στη Νεοελληνική Γλώσσα της Β Γυμνασίου.Ενότητα 1η
 Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα
 (ταξίδια , περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα πολιτισμό)


Θεωρία ενότητας:
Υποκείμενο: https://filologosab.blogspot.com/2018/09/1_69.html
Τουρισμός: https://filologosab.blogspot.com/2018/10/1_11.html
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου:

Α   Υπομνήσεις:
1)Εκατομμύρια τουρίστες επιλέγουν να επισκεφτούν κάθε χρόνο τις παρακάτω περιοχές της Ελλάδας. Ποιες είναι οι περιοχές αυτές; 
Γιατί νομίζεις πως προσελκύουν το ενδιαφέρον τόσων  ανθρώπων;      





Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

Αντιλογία: Τα δάνεια της ανεξαρτησίας, podcast.

Αντιλογία: Τα δάνεια της ανεξαρτησίας



 Στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο  Εθνικό Θεματικό Δίκτυο: «Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος» 2023 - 2024, οι μαθητές του ομίλου ρητορικής, ετοίμασαν  δύο podcast με θέμα: Τα δάνεια της ανεξαρτησίας.

Ακούστε την αντιλογία:

https://soundcloud.com/fjlvil9llsab/daneia-tis-anexartisias?si=d0dc83a1e9f14da79e03fab9e5b9546c&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

και

https://soundcloud.com/fjlvil9llsab/2a-2?si=b2329f8dac20430e8e7dc50ccedb7dd2&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

Συμμετέχουν οι μαθητές: Στεφανία Θ, Λάμπρος Π, Κωνσταντίνος Ι και Ηλίας Π.



Τρίτη 16 Απριλίου 2024

Νεοελληνική Γλώσσα Α Γυμνασίου Ενότητα 7, Φύλλο εργασίας


Νεοελληνική  Γλώσσα Α Γυμνασίου
Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Ενότητα 7 : Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα

Υπομνήσεις:

  1   ) Οθόνη καλείται η συσκευή ή διάταξη συσκευών που επιτρέπει την προβολή εικόνων και πληροφοριών σε καθορισμένο χώρο στην επιφάνεια της. Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι οθονών: αυτές που ανακλούν μια φωτεινή δέσμη όπως αυτή του κινηματογράφου ή ενός οικιακού συστήματος προβολής Home Theater και αυτές που εκπέμπουν φως χρησιμοποιώντας μια ηλεκτρονική διάταξη και ειδικές επιστρώσεις στην επιφάνεια τους (τηλεοράσεις, οθόνες ηλεκτρονικών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων και κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών).

Ιλιάδα , Ραψωδία Χ 247-394, Φύλλο εργασίας

 Ιλιάδα , Ραψωδία Χ  247-394

Μονομαχία Έκτορα- Αχιλλέα.    Φύλλο εργασίας



Ιλιάδα , Ραψωδία Χ  247-394 (ανάλυση)

https://filologosab.blogspot.com/2018/04/247-394.html


Διόρθωση Σωστού- Λάθους. Ιλιάδα, Ραψωδία Χ, 247-394




https://filologosab.blogspot.com/2022/08/247-394_7.html

        Ενώ όλοι οι Τρώες, φοβισμένοι, έχουν καταφύγει μέσα στα τείχη της πόλης, ο Έκτορας μένει έξω να αντιμετωπίσει τον Αχιλλέα. Στις Σκαιές πύλες,  ο Πρίαμος και η Εκάβη τον παρακαλούν να μπει στην πόλη και να μην αναμετρηθεί με τον Πηλείδη. Ο ίδιος ο Πρίαμος αναγνωρίζει την ανωτερότητα του αντιπάλου. Ο λόγος του γίνεται όραμα προφητικό όλων των φρικτών, που κατά την παράδοση συνόδεψαν την άλωση της Τροίας: