Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024

Νεοελληνική Γλώσσα Β Γυμνασίου Ενότητα 1 Φύλλο Εργασίας

Φύλλο Εργασίας Δομημένης Μορφής 
στη Νεοελληνική Γλώσσα της Β Γυμνασίου.Ενότητα 1η
 Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα
 (ταξίδια , περιηγήσεις, γνωριμία με ανθρώπους, έθιμα πολιτισμό)


Θεωρία ενότητας:
Υποκείμενο: https://filologosab.blogspot.com/2018/09/1_69.html
Τουρισμός: https://filologosab.blogspot.com/2018/10/1_11.html
Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου:

Α   Υπομνήσεις:
1)Εκατομμύρια τουρίστες επιλέγουν να επισκεφτούν κάθε χρόνο τις παρακάτω περιοχές της Ελλάδας. Ποιες είναι οι περιοχές αυτές; 
Γιατί νομίζεις πως προσελκύουν το ενδιαφέρον τόσων  ανθρώπων;      





2) Λεξιλόγιο:   τουρισμός  : α). η προσωρινή μετακίνηση ανθρώπων από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους στο εσωτερικό της χώρας ή στο εξωτερικό για να ψυχαγωγηθούν, να ξεκουραστούν και να επισκεφτούν διάφορα αξιοθέατα:
 Β) το σύνολο των δραστηριοτήτων που έχουν σχέση με τον τουρισμό

3) Παρακολούθησε το βίντεο . Ποιες περιοχές της Ελλάδας παρουσιάζει; Ποιος νομίζεις πως είναι ο στόχος; Θα μπορούσε να  χρησιμοποιηθεί για να προβάλλει την χώρα μας στο εξωτερικό;



   Β   ΔΡΑΣΕΙΣ

4) Ο ποιητής στο παρακάτω ποίημα  αναφέρεται στην Ελλάδα . Διάβασε προσεκτικά το ποίημα και προσπάθησε να σκεφτείς γιατί χαρακτηρίζει τον τόπο μας μέγα;

Οδυσσέας Ελύτης
 ΤΟ ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ  (1959)


 Τότε είπε και γεννήθηκεν η θάλασσα
        Και είδα και θαύμασα
Και στη μέση της έσπειρε κόσμους μικρούς
κατ' εικόνα  και ομοίωσή μου:
            Ίπποι πέτρινοι με τη χαίτη ορθή
            και γαλήνιοι αμφορείς
            και λοξές δελφινιών ράχες
η Ίος η Σίκινος η Σέριφος η Μήλος
Κάθε λέξη κι από 'να χελιδόνι
για να σου φέρνει την άνοιξη μέσα στο θέρος είπε
Και πολλά τα λιόδεντρα
        που να κρησάρουν στα χέρια τους το φως
        κι ελαφρό ν' απλώνεται στον ύπνο σου
και πολλά τα τζιτζίκια
        που να μην τα νιώθεις
        όπως δε νιώθεις το σφυγμό στο χέρι σου
αλλά λίγο το νερό
        για να το 'χεις Θεό και να κατέχεις τι σημαίνει ο λόγος του
και το δέντρο μονάχο του
        χωρίς κοπάδι
        για να το κάνεις φίλο σου
        και να γνωρίζεις τ' ακριβό του τ' όνομα
φτενό στα πόδια σου το χώμα
        για να μην έχεις που ν' απλώσεις ρίζα
        και να τραβάς του βάθους ολοένα
και πλατύς επάνου ο ουρανός
        για να διαβάζεις μόνος σου την απεραντοσύνη

            ΑΥΤΟΣ
            ο κόσμος ο μικρός, ο μέγας!


 ΚΕΙΜΕΝΟ:

Η οικονομική άνεση που διαθέτει ένα αυξανόμενο ποσοστό κατοίκων του πλανήτη μας, η ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς και των μέσων ενημέρωσης είναι μερικοί από τους παράγοντες που συνεισφέρουν στην ανάδειξη του τουρισμού ως ενός από τους πιο ισχυρούς και ραγδαία αναπτυσσόμενους οικονομικούς τομείς της παγκόσμιας κοινωνίας του 21 ου αιώνα.
Η τουριστική βιομηχανία αντλεί την δύναμή της από εύθραυστες πηγές όπως το περιβάλλον, η ιστορία και ο πολιτισμός και συχνά χαρακτηρίζεται ως νόμισμα με δύο όψεις. Από τη μία, συνεισφέρει στην οικονομική άνθιση μιας περιοχής δημιουργώντας θέσεις εργασίας και εισροή συναλλάγματος ενώ από την άλλη, είναι παράγοντας περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιβαρύνσεων που συχνά εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της τοπικής κοινωνίας και του τοπικού τουρισμού.
Πολλοί τουριστικοί προορισμοί στην Ελλάδα και αλλού, έχουν ως στόχο τη συνεχή αύξηση του οικονομικού κέρδους που αποφέρει ο τουρισμός. Όμως, η μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση σε περιοχές με συγκεκριμένες περιβαλλοντικές και κοινωνικές δυνατότητες δημιουργεί διαταραχές στις συνήθειες της τοπικής κοινωνίας και δυσλειτουργίες όπως: συνωστισμό, μόλυνση του περιβάλλοντος, κατασπατάληση ή καταστροφή φυσικών και πολιτιστικών πηγών και ανταγωνισμό μεταξύ τοπικού πληθυσμού και τουριστικής βιομηχανίας για την χρησιμοποίηση αγαθών πρώτης ανάγκης (νερό, καύσιμα, κ.λ.π.), έργων υποδομής (δρόμοι, νοσοκομεία, κ.λ.π.), τόπων αναψυχής (μουσεία, πάρκα, παραλίες κ.λ.π.). Αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις εμποδίζουν την συνεχή και ομαλή διεξαγωγή της τουριστικής διαδικασίας..
Αρκετοί διεθνείς οργανισμοί σχετικοί με τον τουρισμό, το περιβάλλον και τον πολιτισμό (Π.Ο.Τ, UNEP , UNESCO κ.λ.π.) προτείνουν ως διέξοδο από τα παραπάνω προβλήματα, κάθε είδους τουριστική δραστηριότητα να σχεδιάζεται, να διευθύνεται και να αναπτύσσεται ώστε να είναι περιβαλλοντικά ανεκτή σε βάθος χρόνου,  να αποφέρει βιώσιμα οικονομικά οφέλη στις περιοχές που αναπτύσσεται, να είναι ηθικά και κοινωνικά σύμφωνη με τις τοπικές κοινωνίες και  να εξασφαλίζει την διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου για τις μελλοντικές γενιές.

Αβδελλή Θεολογία
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.



5)Ποιοι είναι οι λόγοι που σύμφωνα με το κείμενο συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη;

6)Η Ελλάδα αποτελεί  παγκοσμίως έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό.
Ο τουρισμός επηρεάζει θετικά και αρνητικά κάθε χώρα.
Αφού διαβάσεις προσεκτικά το κείμενο και χρησιμοποιώντας τις γνώσεις σου  γράψε στον πίνακα όσα περισσότερα θετικά και αρνητικά μπορείς.


Θετικά του τουρισμού
   Αρνητικά του τουρισμού











 7)Πως θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από την αλόγιστη τουριστική ανάπτυξη σύμφωνα με το κείμενο;

8) Γράψε έναν πλαγιότιτλο για κάθε παράγραφο του κειμένου.

 9)Αφού θυμηθείς τη δομή της παραγράφου προσπάθησε να βρεις τη δομή τη τρίτης παραγράφου (Πολλοί…….διαδικασίας).

10)  α) Στα υπογραμμισμένα ρήματα να βρεις τα Υποκείμενα και τη μορφή τους.

  β )επιβάλλεται: Σχημάτισε δυο προτάσεις με το ρήμα αυτό .Στη μια να  χρησιμοποιείται ως προσωπικό και στην άλλη ως απρόσωπο.

11) Βρες μια λέξη σχετικά με τον τουρισμό και τη χώρα μας και παίξε με τον διπλανό σου κρεμάλα.














     ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: 

 12) Γράψε μια παράγραφο ( θα χρησιμοποιήσεις ως τρόπο ανάπτυξης την αιτιολόγηση) στην οποία θα δικαιολογείς την παρουσία εκατομμυρίων τουριστών στη χώρα μας.


13) Γράψε μια παράγραφο ( θα χρησιμοποιήσεις ως τρόπο ανάπτυξης την σύγκριση- αντίθεση)  για τα ταξίδια με δυο διαφορετικά μέσα. Πχ ταξίδι με αεροπλάνο ή ταξίδι με πλοίο.

14)Ακολουθώντας το παράδειγμα του κειμένου 4 σελ 13 του βιβλίου σου να γράψεις μια διαφημιστική κάρτα με κάποιους λόγους για τους οποίους αξίζει κάποιος να επισκεφθεί την περιοχή σου. Μπορείς ταυτόχρονα να ζωγραφίσεις για να κάνεις τη διαφήμιση  πιο δυνατή.

π.χ.
Αριστέα: 
τέλεια!

                                                                 Ειρήνη.

                                                                                    Λαμπρινή:



15) Αφού διαβάσεις τη θεωρία για τα αχώριστα μόρια ( Γραμματική σελ 160) να βρεις τα αχώριστα μόρια στις παρακάτω λέξεις  του κειμένου και στη συνέχεια να φτιάξεις με το καθένα μια δική σου λέξη.

Διατήρηση

Περιβαλλοντικά

Κατασπατάληση

Συνεισφέρει

Εισροή



Μιχαέλα:

Παναγιώτης

Βασιλική
                                               









4 σχόλια: