Η μεταμφίεση , Ρέα Γαλανάκη
Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου
Φύλλο εργασίας
Η μεταμφίεση, ανάλυση: https://filologosab.blogspot.com/2022/02/blog-post.html
1) Μπορείς να βρεις ,στα περιεχόμενα του βιβλίου σου, τις γυναίκες συγγραφείς; Είναι πολλές;
Ποιες έζησαν στον 19 ο αι;
Πώς εξηγείται ότι είναι τόσες λίγες συγκριτικά με τους άνδρες συγγραφείς;
2 ) Τι είδος κειµένου είναι η αυτοβιογραφία; Σε τι διαφέρει από τη µυθοπλασία;
Πότε γράφεται: στην αρχή της ζωής-καριέρας ή µετά την κορύφωσή τους; Ποιος γράφει αυτοβιογραφία; Οι διάσηµοι (προσωπικότητες της πολιτικής, των επιστηµών
και των τεχνών) ή και οι άσηµοι;
3) Διάβασε για τη ζωή της Ελένης Μπούκουρα στον παρακάτω σύνδεσμο και να παρουσιάσεις στην τάξη
τα σημαντικά σημεία.
Δες:
https://www.youtube.com/watch?v=6gWOR3xdR7E
4) Μπορείς να ακούσεις το κείμενο εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=YOiEkByLWNE
5) Πότε η Ελένη κάνει το ταξίδι στην Ιταλία και με ποιον σκοπό;
Τι συμβαίνει πολιτικά στην Ευρώπη εκείνη την εποχή; Διάβασε:
http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/5204/Istoria_G-Gymnasiou_html-empl/index2_11.html
6) Η ηρωίδα έξω από τη Νάπολη μεταμορφώνεται σε άντρα. Πως έγινε αυτή η μεταμφίεση;
Πώς φαίνεται η καλλιτεχνική της φύση στην περιγραφή αυτή;
7) Στο κήπο του πανδοχείου ξεκινάει να τραγουδάει. Τι τραγουδάει αρχικά και τι στη συνέχεια; Τι στοιχεία για τον χαρακτήρα της δείχνει η ενέργειά της αυτή;
8) Ποιος ήταν ο πατέρας της και ποια είναι η συμβουλή που της δίνει φεύγοντας; Μπορείς να σκεφτείς κάποια στοιχεία του χαρακτήρα του αφού επιτρέπει στην κόρη του ( εκείνη την εποχή να μείνει μόνη για να σπουδάσει σε μια ξένη χώρα;
9) Η ηρωίδα έχει σαν πρότυπο σαν είδωλο την Μεγάλη κυρά.Ποια είναι αυτή ; Τι είναι αυτό που συνδέει τις δυο γυναίκες;
https://www.youtube.com/watch?v=qxrnAy4vg1w
10) Να σχολιάσεις τον αφηγητή.
11) ¨Θα ζήσω εφεξής ως ένας Κανένας¨ Σου λέει κάτι αυτό το όνομα;
12)Να εντοπίσεις μία μεταφορά, μία παρομοίωση και μια προσωποποίηση.
13) Αφού χωρίσουμε ομάδες θα βρούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα
-Σύγκριση των δύο πατεράδων
- Η επιθυµία για µόρφωση:
Πόσο έχουν αλλάξει τα πράγµατα σήµερα; Επενδύουν οι σύγχρονοι νέοι στη µόρφωση ως µέσο για προσωπική ανάπτυξη, έκφραση και ολοκλήρωση ή τη βλέπουν απλώς και µόνο ως µέσο για επαγγελµατική αποκατάσταση και βιοπορισµό;
-Απόκρυψη-µεταµφίεση
Αναφορά σε άλλα ιστορικά παραδείγµατα «µεταµφίεσης» γυναικών συγγραφέων
του 19ου αιώνα σε άνδρες προκειµένου να δηµοσιεύσουν τα έργα τους. Στις αρχές του 19ου αιώνα,
στην Αγγλία, η Jane Austin
ακολουθώντας το έθιµο της εποχής, δηµοσιεύει τα µυθιστορήµατά της ανώνυµα,
ενώ ακόµα
και στα µέσα του 19ου αιώνα, η Mary Ann Evans δηµοσιεύει και καταξιώνεται
µε το ανδρικό ψευδώνυµο George Eliot. Ένα ταυτόχρονα ανάλογο, αλλά και αντίστροφο σύγχρονο παράδειγµα είναι εκείνο
της διεθνούς φήµης
συγγραφέως Γιασµίνα Χαντρά, από την Αλγερία, η οποία προσφάτως απεκαλύφθη
ότι είναι το ψευδώνυµο
του Αλγερινού στρατιωτικού Mωχάµεντ Μουλεσεχούλ, που το επέλεξε για να διαδηλώσει
τα φιλειρηνικά και αντι-πατριαρχικά του αισθήµατα στο καθεστώς λογοκρισίας που λειτουργεί στη χώρα του.
Χρειάζεται σήµερα τα παιδιά να κρύβονται για να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν,
να παίζουν µουσική κ.λπ.; Ποια από αυτές τις δραστηριότητες κάνουν στα «κρυφά» και γιατί;
- Η επιθυµία για ελευθερία
Αναφορά στη δράση (συνδικαλιστική, δηµοσιογραφική και λογοτεχνική) της Καλλιρρόης Παρρέν,
µιας άλλης ξεχωριστής Ελληνίδας των µέσων του 19ου αιώνα,η οποία αγωνίστηκε για μια σύγχρονη δηµοκρατία ισονοµίας και ισοτιµίας και την εξάλειψη κάθε εξαίρεσης,
προνοµίου ή προκατάληψης .
https://www.sansimera.gr/biographies/2553
14) Δες τις εικόνες και γράψε ένα κείμενο για το πόσο έχει αλλάξει
η θέση των γυναικών μέσα στο χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου