Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Ένας αριθμός, Άντον Τσέχωφ , Λογοτεχνία Β Γυμνασίου , Φύλλο εργασίας

Ένας αριθμός, Άντον Τσέχωφ

Λογοτεχνία Β Γυμνασίου

Φύλλο εργασίας


Ανάλυση του κειμένου στο:https://filologosab.blogspot.com/2021/01/blog-post_16.html

Δοκίμασε τις γνώσεις σου στο Quiz:


1) Ο Άντον Πάβλοβιτς Τσέχωφ ήταν Ρώσος θεατρικός συγγραφέας και ένας από τους μεγαλύτερους διηγηματογράφους της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ποιες άλλες πληροφορίες για τον συγγραφέα μας δίνει το βίντεο;


Χρονογραμμή για τον συγγραφέα: http://filologosab.blogspot.com/2021/01/blog-post_18.html


2) Διάβασε το κείμενο. Ποια νομίζεις πως είναι τα θέματά του ;

3) Βρες τα κύρια πρόσωπα του κειμένου. Μπορείς να αφηγηθείς με λίγα λόγια όσα διαδραματίζονται ανάμεσα στα πρόσωπα αυτά;

4) Ποια είναι η ζωή- οικονομική κατάσταση του εργοδότη-πατέρα; Βρες στοιχεία του κειμένου.


5) Ο εργοδότης –πατέρας καλεί στο γραφείο τη δασκάλα των παιδιών του για να την πληρώσει. Ακολουθεί ένας διάλογος και πολλές μαθηματικές πράξεις. Ποιος είναι ο στόχος;

Αναζήτησε στο διήγημα τα σημεία όπου φαίνονται οι αντιδράσεις της δεσποινίδας Ιουλίας σε όσα της λέει ο πατέρας των μαθητών της.

6) Χαρακτήρισε τη δασκάλα από τη συμπεριφορά της απέναντι στον εργοδότη της.

7) Ο εργοδότης πατέρας εμφανίζεται στην αρχή αντιπαθητικός. Πως εμφανίζεται στο τέλος;

8) Ο εργοδότης- πατέρας λέει στη δασκάλα πως ήθελε να της δώσει ένα μάθημα .Ποιο είναι αυτό; Βρες τις φράσεις που της λέει.

9) Στο τέλος φαίνεται να αλλάζει η στάση της δασκάλας; Πως κρίνεις τη συμπεριφορά της; Εσύ τι θα έκανες στη θέση της;


10) Ποιος νομίζεις πως ήταν ο στόχος του Τσέχωφ γράφοντας αυτό το αφήγημα;

11) Ο Τσέχωφ έζησε στη Ρωσία στα χρόνια που κυβερνούσαν οι τσάροι (βασιλείς, αυτοκράτορες στη Ρωσία).

 Τα χρόνια αυτά υπάρχουν:

Αυτοκράτορας/τσάρος

Ευγενείς – Βογιάροι (= μεγάλοι φεουδάρχες) Ανώτεροι κρατικοί υπάλληλοι

Μεσαία τάξη – έμποροι

Λαός -χωρικοί Δουλοπάροικοι



Δεν υπάρχει ελευθερία της σκέψης.

 Το κράτος επιβάλλει αυστηρή λογοκρισία.

 Οι κοινωνικές ανισότητες είναι τεράστιες.

 Η ζωή των ανθρώπων των κατώτερων τάξεων δεν έχει αξία. Ο θεσμός της δουλοπαροικίας είχε τυπικά καταργηθεί το 1861, αλλά η κατάσταση των φτωχών αγροτών που εξαρτιόνταν από τους πλούσιους γαιοκτήμονες δεν είχε ουσιαστικά αλλάξει. Οι κύριοί τους είχαν το δικαίωμα της σωματικής ποινής και οι αγρότες πλήρωναν βαρείς φόρους .




Δες και τις εικόνες .Μπορείς να μας περιγράψεις την πολιτική και κοινωνική κατάσταση στη Ρωσία;

Στη συνέχεια προσπάθησε να εξηγήσεις  γιατί οργίζεται ο Τσέχωφ με την παθητική στάση της κυρίας Ιουλίας; Πως μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο σύμφωνα με τον Τσέχωφ;

12) Υπάρχει νομίζεις στις μέρες μας επαγγελματική εκμετάλλευση; Έχεις ακούσει από κάποιον κάτι αντίστοιχο;

13) Είσαι η δασκάλα .Πως θα αντιδρούσες σε κάτι παρόμοιο αν ζούσες στη Ρωσία του 19ου αιώνα; Πως θα αντιδρούσες σήμερα;

14) Η δασκάλα γράφει το βράδυ στο ημερολόγιό της. Τι νομίζεις θα έγραφε;

15) Μπορείς να μετατρέψεις με τον διπλανό σου το αφήγημα σε θεατρικό και να «παίξετε» τους αντίστοιχους ρόλους;

16) Ποιος είναι ο αφηγητής; Να εντοπίσεις στο κείμενο τα σχόλια του αφηγητή.

Αφήγηση-αφηγητής , αφηγηματικοί τρόποι , αφηγηματικές τεχνικές 

https://filologosab.blogspot.com/2020/07/blog-post_5.html

17) Βρες στο κείμενο μία παρομοίωση, μία προσωποποίηση, μία μεταφορά και μία αντίθεση.

Σχήματα λόγου - εκφραστικά μέσα, γλώσσα, ύφος κειμένου (θεωρία)

https://filologosab.blogspot.com/2019/09/blog-post_23.html


18)Ποιος ήρωας κέρδισε τη συμπάθειά σου και γιατί;

19) Δώσε ένα διαφορετικό-πιο δυναμικό τέλος στο διήγημα.

Δες το βίντεο και απάντησε στις ερωτήσεις:

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=700609


Δες το βίντεο και όταν εμφανίζεται ένα "χεράκι" στην οθόνη, το πατάς και απαντάς στην ερώτηση:


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου