Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

Άννα Φρανκ “ Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ” Λογοτεχνία Β Γυμνασίου Φύλλο εργασίας

  Άννα Φρανκ “ Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ”

Λογοτεχνία Β Γυμνασίου


Φύλλο εργασίας

Α Υπομνήσεις:


1) Έχεις ακούσει ποια ήταν η Άννα Φρανκ; Διάβασε το κείμενο και δες το βίντεο:

Άννα Φρανκ: Κόρη του Γερμανοεβραίου επιχειρηματία Ότο Φρανκ. Η Άννα Φρανκ (1929-1944) γεννήθηκε στη Φρανκφούρτη και πέθανε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης της ναζιστικής Γερμανίας, σε ηλικία 16 ετών. Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί, οι Φρανκ μετανάστευσαν στο Άμστερνταμ, όπου και έζησαν κρυμμένοι στην αποθήκη του εμπορικού τους καταστήματος μέχρι τον Αύγουστο του 1944. Τότε τους συνέλαβε η γερμανική αστυνομία και τους οδήγησε στο Άουσβιτς. Από την οικογένεια επέζησε μόνο ο πατέρας, ο οποίος παρέλαβε το ημερολόγιο που είχε μαζί της η κόρη του στο κρησφύγετό τους, από Ολλανδούς φίλους της οικογένειας. Το ημερολόγιο εκδόθηκε το 1947 και, με τη μεγάλη διεθνή απήχηση που είχε, έκανε γνωστή τη δοκιμασία του νεαρού κοριτσιού. Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 1942

https://www.youtube.com/watch?v=pwxBSuV-mr4

2) Όλα αυτά τα απάνθρωπα πράγματα γίνονται τα χρόνια του β παγκοσμίου πολέμου. Ξέρεις πότε έγινε και ανάμεσα σε ποιους;

Διάβασε για τον β παγκόσμιο πόλεμο στο: https://filologosab.blogspot.com/2016/04/1939-1945.html

Β Δράσεις:


3) Η Άννα απευθύνεται στην Κίτυ. Ποια είναι η Κίτυ και ποιο περιστατικό της αναφέρει στην πρώτη ενότητα του κειμένου;

4) Ποια φαίνεται να είναι η σχέση της ηρωίδας με τη μητέρα της και την αδερφή της; Βρες φράσεις του κειμένου που να στηρίζουν την άποψή σου.

5) Ποια φαίνεται να είναι η σχέση της Άννας  με τον πατέρα της; Βρες φράσεις του κειμένου που να στηρίζουν την άποψή σου.

6) Ποιο είναι, κατά τη γνώμη σας, το κύριο πρόβλημα που απασχολεί την αφηγήτρια σε σχέση με τα άλλα πρόσωπα της οικογένειάς της, στο συγκεκριμένο απόσπασμα; Να περιγράψετε με συντομία το πρόβλημα και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με ένα χαρακτηριστικό σημείο του κειμένου.

7)Πώς φαντάζεστε την καθημερινότητα της έγκλειστης Άννας Φρανκ μέσα στο κρησφύγετο; Πόσο κουραστικό κυρίως ψυχολογικά, θα ήταν;

8) Στο κείμενο η Άννα  μας λέει πως είναι η ίδια αλλά και πως πιστεύει πως την βλέπουν οι άλλοι. Συμπλήρωσε τον πίνακα.

Πώς βλέπει η Άννα το εαυτό της

Πώς νομίζει η Άννα ότι τη βλέπουν οι άλλοι









9)«Είμαι ξεκομμένη από τους γονείς μου, έχω χάσει λίγο τα νερά μου και δεν ξέρω σε ποιο λιμάνι να αράξω.»  Ποια συναισθήματα της ηρωίδας φαίνονται  στη φράση;  Εντοπίζεις κάποιο σχήμα λόγου;

10) Πώς καταλαβαίνεις το νόημα της φράσης: «Για μένα η μητέρα μου δεν είναι πάντα “η μητέρα” κι έτσι αναγκάζομαι να εκπληρώσω αυτό το ρόλο μόνη μου»;

11) Η Άννα Φρανκ γράφει τις σκέψεις της σε ένα ημερολόγιο έχοντας πλάσει τη μορφή μιας φανταστικής φίλης, της Κίτυ .  Τι πετυχαίνει με αυτόν τον τρόπο; Πως γίνεται το ύφος της;

12) Γράψε τρεις μεταφορές του κειμένου.

Σχήματα λόγου- εκφραστικά μέσα, γλώσσα, ύφος κειμένου. (θεωρία)

https://filologosab.blogspot.com/2019/09/blog-post_23.html


13)  Όλα ξεκίνησαν από ένα  συνηθισμένο  γεγονός ανάμεσα στα δύο αδέρφια. Η Άννα το παρουσιάζει από τη δική της πλευρά. Μπορείς να διηγηθείς το γεγονός από την πλευρά της αδερφής της;


14) Μπορείς να γράψεις έναν διάλογο ανάμεσα στην Άννα και τον πατέρα της που θα λύσει την παρεξήγηση ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας;

15) Στο ημερολόγιό της, η Άννα  θεωρεί ότι οι μεγαλύτεροι δεν την καταλαβαίνουν και νιώθει μοναξιά .Νομίζεις πως σήμερα τα παιδιά μπορεί να νιώθουν κάτι αντίστοιχο; Εσύ νιώθεις

6) Πώς είναι η δική σας σχέση με τους γονείς σας;

Γράψτε τους ένα γράμμα  (αν θέλετε μπορείτε και να τους το δώσετε!) στο οποίο θα εκφράζετε κάποια παράπονα που έχετε από τη στάση τους προς εσάς, τα αδέρφια σας, ή και για τη μεταξύ τους σχέση.

Γ Αξιολόγηση:

17)  Ημερολόγιο: είναι γενικά ένα αυτοβιογραφικό κείμενο στο οποίο ένα πρόσωπο καταγράφει μέρα προς μέρα τις σκέψεις και απόψεις του πάνω σε πρόσωπα και πράγματα της επικαιρότητας ή πάνω σε προσωπικά ζητήματα. Χαρακτηρίζεται από αμεσότητα και ειλικρίνεια. Αποκαλύπτουν την προσωπικότητα του συντάκτη.    Ο λόγος είναι  επιγραμματικός , ελλειπτικός και πολλές φορές συνθηματικός .    Οι σκέψεις και οι ιδέες οργανώνονται και αναπτύσσονται με ελεύθερο τρόπο.

α)Διαβάστε αποσπάσματα από 2 ακόμα ημερολόγια:

Ζλάτα Φιλίποβιτ:  Ένα ημερολόγιο από το Σεράγεβο.

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2246/Keimena-Neoellinikis-Logotechnias_B-Gymnasiou_html-empl/extras/texts/indexc_2_parallilo_keimeno_2.html

Ποιο είναι το θέμα του ; Ποια είναι τα συναισθήματα  της Ζλάτα Φιλίποβιτς;  Υπάρχουν κοινά με το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ; Ποια συναισθήματα σου δημιουργήθηκαν;

Φραντς Κάφκα .Τα ημερολόγια

http://photodentro.edu.gr/photodentro/kafka3_pidx0051142/

Ποιο είναι το θέμα; Βλέπεις κοινά σημεία με το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ;

β) Έχεις γράψει ποτέ ημερολόγιο; Θα σε βοηθήσει να εξασκηθείς στο γράψιμο και να τακτοποιήσεις τα συναισθήματα σου, ώστε να τα διαχειριστείς καλύτερα. Μπορείς να ξεκινήσεις άμεσα.Γράψε για σήμερα ή για κάτι ξεχωριστό που σου συνέβη.

18) Πόσο εύκολη θεωρείς την ομαλή συμβίωση σε περίοδο εγκλεισμού; Πόσο επηρεάζει εσένα και την οικογένειά σου η «καραντίνα» λόγω της πανδημίας;


19)Γνωρίζοντας την τραγική ιστορία της Άννας Φρανκ, πώς ερμηνεύετε τη φράση:

«τελικά ξαναγυρίζω πάντα αυτόματα στο Ημερολόγιό μου, που είναι για μένα η αρχή και το τέλος…»;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου