Φύλλο εργασίας δομημένης μορφής
Λογοτεχνία Α Γυμνασίου
«Ο Σαρλό και το αθάνατο νερό» του Ντίνου Δημόπουλο
1) Ο κινηματογράφος ή αλλιώς σινεμά
είναι
η αποκαλούμενη και έβδομη
τέχνη.
Αρχικά, εμφανίστηκε περισσότερο ως μια νέα τεχνική καταγραφής της κίνησης και
οπτικοποίησής της, όπως δηλώνει και ο ίδιος ο όρος (κινηματογράφος = κίνηση +
γραφή). Καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνικής του κινηματογράφου
διαδραμάτισε η ανακάλυψη και διάδοση της φωτογραφίας, στα μέσα
του 19ου αιώνα. Μία από τις
πρώτες και ιδιαίτερα σημαντικές αναλύσεις της κίνησης με τη βοήθεια
φωτογραφικής μηχανής, έγινε περίπου το 1878. Στη Γαλλία, οι
αδελφοί Λυμιέρ,, εφηύραν τον κινηματογράφο (cinematographe)
που αποτελούσε μία φορητή κινηματογραφική μηχανή, λήψεως, εκτύπωσης και
προβολής του φιλμ. Στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, έκαναν και την πρώτη
δημόσια προβολή, στο Παρίσι.
2) Αξία κινηματογράφου: Είναι αποτέλεσμα της πνευματικής και
τεχνολογικής προόδου του ανθρώπου. Ο κινηματογράφος γνωρίζει στον θεατή
καινούρια πρόσωπα και τόπους, καλλιεργεί την φαντασία του και τον αφήνει να ονειρευτεί.

4) Ο σερ
Τσαρλς Σπένσερ "Τσάρλι" Τσάπλιν, γνωστός στην Ελλάδα και με το
προσωνύμιο «Σαρλό», ήταν Άγγλος
ηθοποιός, σκηνοθέτης και συνθέτης, του οποίου η φήμη ανήλθε κατά τη διάρκεια
της εποχής του βουβού κινηματογράφου. Μεγαλούργησε στις πρώτες δεκαετίες του
Χόλυγουντ
Β Δράσεις :
5)Συμπλήρωσε τον
πίνακα με πληροφορίες από το εισαγωγικό σημείωμα και το κείμενο:
Τόπος ,που εκτυλίσσεται η
υπόθεση.
|
|
Χρόνος
|
|
Ήρωες , κύριοι,
δευτερεύοντες,
|
|
Βασικό θέμα του κειμένου
|
6)Συμπλήρωσε τον
πίνακα με τους πλαγιότιτλους στις ενότητες του κειμένου:
1η Ενότητα: «Ο
Πέτρος δεν κοιμήθηκε….Ψεύτικα είναι, είπε»:
|
|
2η Ενότητα:
«Έμπαιναν τώρα στην πόλη…δεν προλάβουν το έργο»:
|
|
3η Ενότητα: «Φτάσανε
κάποτε….-Ελάτε παιδιά»:
|
|
4η Ενότητα:
«Ξύπνησε από το βύθισμά του…κι έβγα να σε δω.¨»
|
|
5η Ενότητα:
«Κι άξαφνα το τραγούδι…για το φθισικό παιδί»:
|
7) Να βρεις τα
συναισθήματα του ήρωα σε κάθε ενότητα:
Ενότητες
|
Συναισθήματα
|
1η Ενότητα:
|
|
2η Ενότητα:
|
|
3η Ενότητα:
|
|
4η Ενότητα:
|
|
5η Ενότητα:
|
8)Εντόπισε στο
κείμενο συνήθειες και σκηνές του παρελθόντος που δεν υπάρχουν πλέον.
9)Ποιο ήταν το
θέμα της ταινίας που παρακολούθησαν και
πως επηρέασε την ήρωα;
10)Βρες τους αφηγηματικούς τρόπους που υπάρχουν στο κείμενο και γράψε ένα παράδειγμα.
11) Σχολίασε τον
αφηγητή του κειμένου.
12)Συμπλήρωσε τον
πίνακα με ένα σχήμα λόγου από το κείμενο:
Σχήματα λόγου- εκφραστικά μέσα, γλώσσα, ύφος κειμένου( θεωρία)
Εικόνες :
Οπτική-οσφρητική
|
|
Μεταφορές
|
|
Παρομοίωση
|
|
προσωποποίηση
|
Γ Αξιολόγηση:
13) Μπορείς να
αφηγηθείς σε κάποιον συμμαθητή σου που έλειπε από την τάξη για το ταξίδι των
δύο ηρώων στην Άρτα;
14) Να
χαρακτηρίσεις τον ήρωα και να δικαιολογήσεις τον χαρακτηρισμό σου.
15)Τα θεματικά
κέντρα του κειμένου είναι :
1.
Πρωτόγνωρες
εμπειρίες που σημαδεύουν τη ζωή των παιδιών,
2.
Ο μαγικός κόσμος του κινηματογράφου.
Μπορείς να βρεις
ένα παράδειγμα για το καθένα στο κείμενο;
16) Συνεργάσου με
τον διπλανό σου και δραματοποιήστε μια σκηνή του κειμένου. Μπορείτε να την
κάνετε πιο εύθυμη ή πιο συγκινητική….
Μπορείτε να την
παρουσιάσετε και στην τάξη;
17)Διάβασε στις Υπομνήσεις για τη ζωή του συγγραφέα. Νομίζεις πως κάποια από τα θέματα με τα οποία ασχολείται στο κείμενο ,έχουν σχέση με τη ζωή του και τις δυσκολίες που πέρασε;
17)Διάβασε στις Υπομνήσεις για τη ζωή του συγγραφέα. Νομίζεις πως κάποια από τα θέματα με τα οποία ασχολείται στο κείμενο ,έχουν σχέση με τη ζωή του και τις δυσκολίες που πέρασε;
https://www.youtube.com/watch?v=0_X2YquMBUw
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου