Το έργο του Αλέξανδρου
Σύνορα του κράτους:
από
την Αδριατική θάλασσα ως τον Ινδό ποταμό και από την Κασπία θάλασσα ως την
Αίγυπτο. Μέσα σε αυτό το κράτος πολλοί διαφορετικοί λαοί, που μιλούσαν
διαφορετικές γλώσσες, είχαν διαφορετικές θρησκείες και διαφορετικές νοοτροπίες
και παραδόσεις.
Ο Αλέξανδρος αγαθός ηγεμόνας όχι κατακτητής:
·
Εντάσσονται
στον ελληνικό στρατό Πέρσες, αφού πρώτα εκπαιδεύονται στη μακεδονική
πολεμική τακτική και μαθαίνουν ελληνικά γράμματα (μετά την
εκστρατεία στην Ινδία, οργανώθηκε η διδασκαλία των ελληνικών για 40.000 παιδιά
της Περσίας).
·
Διατηρείται
η διοικητική διαίρεση της περσικής αυτοκρατορίας και υιοθετούνται
ορισμένα από τα έθιμα της περσικής αυλής.
·
Ενθαρρύνονται
οι μεικτοί γάμοι ως ένα μέσο συμφιλίωσης Ελλήνων και Περσών. Επιδίωξη
του Αλέξανδρου δεν ήταν να μεταβληθούν οι λαοί της Ασίας σε Έλληνες, αλλά να
αναμειχθούν σ’ ένα αρμονικό σύνολο. Ο ίδιος δίνει το παράδειγμα και παντρεύεται
τη Ρωξάνη (κόρη ενός
ευγενή από τη Βακτριανή). Μέσα σε μία μέρα, όταν ο στρατός του επιστρέφει από
την Ινδία, οι περισσότεροι στρατηγοί και 10.000 στρατιώτες παντρεύονται
Περσίδες.
Ίδρυση νέων πόλεων:
Στις νέες Αλεξάνδρειες εγκαταστάθηκαν αρχικά Έλληνες στρατιώτες. Στη συνέχεια,
εγκαταστάθηκαν σε αυτές πολλοί Έλληνες από την Ελλάδα και τη Μικρά Ασία.
Σταδιακά, οι πόλεις έγιναν «κυψέλες του ελληνισμού» (άνθησε η ελληνική παιδεία,
η γλώσσα και ο ελληνικός τρόπος ζωής). Ο ελληνισμός απλώθηκε ως τα βάθη της
Ανατολής.
Ελληνικό πνεύμα:
Ο Αλέξανδρος:
·
καλεί
καλλιτέχνες από την Ελλάδα, όπως τον Λύσιππο και τον Απελλή για
να αποθανατίσουν με την τέχνη τους τη δόξα του.
·
οργανώνει
σε διάφορες πόλεις αθλητικούς και μουσικούς αγώνες
·
Ανεξιθρησκεία:
Ο Αλέξανδρος εξακολουθεί να πιστεύει
στους Έλληνες θεούς, ταυτόχρονα όμως, επιτρέπει στον καθένα να πιστεύει ό, τι
θέλει.
Οικονομική
ανάπτυξη:
·
Ενθαρρύνονται
οι ανταλλαγές προϊόντων (εμπόριο) και οι μετακινήσεις των ανθρώπων. Γι’
αυτό, κατασκευάζονται ή επιδιορθώνονται δρόμοι, λιμάνια, διώρυγες και
πλοία.
·
Επιβάλλεται
στην αυτοκρατορία ένα κοινό νόμισμα : τα μακεδονικά νομίσματα
αντικαθιστούν τους περσικούς «δαρείκους» (τα βαριά περσικά νομίσματα).
·
Η ιστορία δίκαια ονόμασε τον Αλέξανδρο «Μέγα» γιατί:
·
θεμελιώνεται
ένα συγκεντρωτικό πολίτευμα στο οποίο όλοι οι λαοί είναι
ίσοι μεταξύ τους
·
διαδίδει
τον ελληνικό τρόπο ζωής στην Αίγυπτο και Ασία
·
ακολουθεί
αντιρατσιστική πολιτική αναγνωρίζοντας την ισότητα των λαών,
http://istografia.blogspot.com/2015/04/blog-post_21.html
http://istografia.blogspot.com/2015/04/blog-post_21.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου