ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Οι μαθητές στο σπίτι:
Μπαίνουν στην e class
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=0501530307&id=989311
ή στο:
https://filologosab.blogspot.com/
και
Α) μελετούν την περίληψη της ραψωδίας Ζ στη σελίδα 67 του βιβλίου τους .
Β) Απαντούν στις ερωτήσεις , για να δουν αν κατάλαβαν την περίληψη.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1120736
Γ) Μετά διαβάζουν τη Ραψωδία Ζ 369-529 στη σελίδα 71.
και
Δ)παρακολουθούν την ανάγνωση του διαλόγου από το εθνικό θέατρο. Ταυτόχρονα απαντούν τις ερωτήσεις πάνω στο βίντεο στο:
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1120876
Σε όλη τη διάρκεια της μελέτης μπορούν να θέτουν τα ερωτήματα και να παίρνουν απαντήσεις για τις απορίες τους από τους συμμαθητές τους ή τον καθηγητή τους στον τοίχο του μαθήματος.
Στο σχολείο:( ο καθηγητής λύνει απορίες που δημιουργήθηκαν στους μαθητές κατά την μελέτη τους στο σπίτι και στη συνέχεια με αφόρμηση έναν πίνακα και κατευθυνόμενο διάλογο, αναλύει τα σημεία που πιστεύει πως χρειάζονται ανάλυση.
Μετά χωρίζει ομάδες και δίνει το φύλλο εργασίας.)
Φύλλο εργασίας:
Δραστηριότητα 1: α) Στην Ιλιάδα οι γυναίκες φαίνεται πως μένουν μέσα στην πολιορκημένη πόλη. Τι έκαναν ; Ποια ήταν η καθημερινότητα τους;
Αφού διαβάσεις και τους στίχους:
https://docs.google.com/document/d/1Yj31_EScO9Vdu8eT-dKkceWzSD129XCIvxoDyxLok0M/edit?usp=sharing
να συμπληρώσεις τον πίνακα.
β) Είσαι μια οποιαδήποτε γυναίκα (βασιλισσα ή όχι ) . Στείλε ένα μήνυμα στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης ( instagram) στο οποίο θα εκφράζεις τις σκέψεις σου,τους φόβους ή τα συναισθήματά σου.
Δες ένα παράδειγμα:
https://generatestatus.com/generated-images/inpost/26-12-2021mmh9v_gsimage.png
Δραστηριότητα 2: Διάβασε προσεκτικά τους στίχους Ζ,406-439. Με ποιον τρόπο η Ανδρομάχη προσπαθεί να πείσει τον Έκτορα να κρατήσει αμυντική στάση και να μείνει στην πολιορκημένη πόλη; Βρίσκεις λογική μια τέτοια αντίδραση; Εσύ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση της;
Δραστηριότητα 3: Διάβασε προσεκτικά την απάντηση του Έκτορα στην Ανδρομάχη.(Ζ , 440-469) . Διάβασε και το παρακάτω κείμενο για τις πολεμικές συγκρούσεις την Γεωμετρική εποχή. Βρες ποιο είναι το ηρωικό πρότυπο που επικρατούσε την εποχή εκείνη. Τι ήταν η τιμή και η υστεροφημία; Διάβασε για τους όρους στο:https://filologosab.blogspot.com/2017/09/blog-post_81.html
Είναι σήμερα τα ίδια πράγματα σημαντικά σήμερα; Πώς εξηγείται αυτή η διαφορά; Θα σου άρεσε να ζεις σε εκείνη την εποχής;
Δραστηριότητα 4 : α) Διάβασε τους στίχους Ζ, 466-493. Όταν ο Έκτορας στρέφεται στον γιό του αλλάζει όλη η απαισιόδοξη διάθεση. Είναι λογικό; Τι ονειρεύεται για τον γιό του ακόμα και μέσα στο δυσοίωνο σκηνικό;
Τι ονειρεύεται σήμερα μια οικογένεια για τα παιδιά της;
β) Διάβασε το τέλος του μικρού Αστυάνακτα όπως γίνεται γνωστό από της ¨Τρωάδες¨του Ευριπίδη. Τι συναισθήματα σου δημιουργεί αυτή η πληροφορία;
Δραστηριότητα 5 : Διάβασε τους στίχους Ζ, 449-465. Δες και το παρακάτω βίντεο από τις ¨Τρωάδες¨ του Ευριπίδη.
https://www.youtube.com/watch?v=4BubRYA2TUs
Ποια ήταν η μοίρα των γυναικών την περίοδο των πολέμων; Ποια ήταν η μοίρα των γυναικών που γνωρίζουμε;( Ανδρομάχη,Κασσάνδρα..)
Σήμερα οι γυναίκες σε έναν σύγχρονο πόλεμο θα υφίσταντο κάτι τέτοιο;
Υπάρχουν πράγματα που υφίστανται οι γυναίκες σήμερα , εξαιτίας του φύλου τους;
Δραστηριότητα 6: Ενώ διαβάσαμε στους στίχους αυτούς μια τρυφερή οικογενειακή σκηνή, υπάρχουν φράσεις- στίχοι που δείχνουν πως το μέλλον της Τροίας και των κατοίκων της αλλά και της βασιλικής οικογένειας είναι δυσοίωνο.Μπορείς να τα εντοπίσεις τέτοιες φράσεις; Αποτελούν αυτά στοιχεία προοικονομίας;
Μπορείς να εντοπίσεις τέτοιες φράσεις στο αρχαίο κείμενο;
Τελευταία ώρα : Ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες και παρουσιάζουν τις απαντήσεις.
Απαντούν στην αυτοαξιολόγηση:
https://docs.google.com/document/d/1240q1Ss-VTX7I00gK4ltW-SPRrSCujvF9NNQcbvNz1A/edit?usp=sharing
Εργασία για το σπίτι:Quiz για την ενότητα:
https://quizizz.com/join/quiz/6025487dafe556001b5d28d9/start
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου